Performancing Metrics

پیام رییس‌جمهور به نخست‌وزیر پاکستان در پی شهادت مرزبانان ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 392478
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396 - 11:48
رییس‌جمهوری کشورمان در پی شهادت ۱۰ تن از مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، در پیامی به نخست‌وزیر پاکستان، از وی خواست مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.

رییس‌جمهوری کشورمان در پی شهادت ۱۰ تن از مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه، در پیامی به نخست‌وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تأسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، از وی خواست مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به نواز شریف به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای نواز شریف
نخست وزیر محترم پاکستان

السلام علیکم و رحمة الله

همانگونه که مطلعید مقارن ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ گروهی از اشرار مسلح از خاک کشور پاکستان در حوالی مرز میرجاوه به خاک کشور ایران نفوذ کرده و ضمن درگیری با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران متاسفانه تعداد ١٠ تن از آنان را شهید کردند.

جناب آقای نخست وزیر،

جمهوری اسلامی ایران همواره ثبات، امنیت و رشد و شکوفایی پاکستان را دستور کار اصلی خود در روابط با کشور دوست و همسایه پاکستان می داند و از اینکه بارها توسط اشرار مسلح و تروریست های اجاره ای از خاک پاکستان مورد تعرض قرار می گیرد بسیار متاسف است. مرزهای دو کشور در طول تاریخ مرزهای امن بوده و ساکنان مرزی که از قرابت های قومی و خویشاوندی برخوردارند، همواره در صلح و آرامش زندگی مسالمت آمیزی داشته اند. خاک ایران هیچگاه علیه همسایگان خود از جمله پاکستان مورد سو ء استفاده قرار نگرفته اما متاسفانه عدم اقدام و برخورد لازم باعث خسارات و کشته شدن مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و بعضا مردم بیگناه شده است.

برای چندمین بار است که تعرضات مشابهی از سوی اشرار و گروه های تروریستی از خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و علیرغم وعده های مقامات مسئول آن کشور همچنان شاهد تکرار این حوادث تلخ هستیم.

متأسفانه امروزه شاهدیم که برخی کشورها با جنگ های نیابتی خود وحدت جهان اسلام را نشانه رفته و می کوشند با حمایت از اقدامات تروریستی، خشونت، ناامنی، فقر و عقب ماندگی را جایگزین رشد و شکوفایی و عزت و بهروزی مردم منطقه کنند. ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران انتظار میرود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.

سلامت و سعادت جنابعالی و عزت و بهروزی مردم شریف پاکستان را از خداوند متعال آرزومندم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید