Performancing Metrics

قطعه‌سازان صادر نکنند دچار بحران می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 393045
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396 - 14:17
وزیر صنعت؛
وزیر صنعت گفت: اگر رویکرد ما در حوزه قطعه سازی به سمت صادرات سوق پیدا نکند، قطعه سازان دچار بحران می‌شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رضا نعمت زاده امروز در مراسم امضای قرارداد طراحی پلت فرم جدید خودرویی گفت: اگر قطعه صادر نکنیم قطعه سازان دچار بحران می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم صادرات کنیم. صادرات قطعات خودرو قطعا مزیت ماست. اگر نتوانیم صادر کنیم صنعتکاران ما دچار بحران می شوند.

نعمت زاده ادامه داد: من به واحدهای تولیدی که کمتر از ظرفیت خود کار می کنند توصیه می‌کنم بازاریابی کنند و با جلب نظر مشتریان خارجی تولید خود را افزایش دهند.

وی گفت: این صنعت است که از دانشگاه بهره می‌گیرد؛ همکاری دانشگاه و صنعت ۷۰ درصد به نفع صنعت و ۳۰ درصد به نفع دانشگاه است. ادبیات این دو قدری با هم تفاوت دارد اما همکاری بین صنعت و دانشگاه لازمه پیشرفت و ارتقا دانش صنعتی و نوآوری و تولید بهتر است.

نعمت زاده اظهار کرد: در دولت هشتم ما واحدهای توسعه و تحقیق را راه اندازی کردیم و تحقیقات و طراحی های خوبی انجام شد که از آن سمند خارج شد.

وی افزود : درست زمانی که همه دنیا فکر می‌کردند ما سپر پیکان را هم نمی‌توانیم تولید کنیم ما خودروی ملی را تولید کردیم. اما متاسفانه ۸ سال بعد از آن خسته شدند و مرکز را تعطیل کردند.  

وزیر صنعت ادامه داد: در دولت یازدهم پیگیر این مرکز توسعه و تحقیق بودم و متوجه شدم کلا تعطیل شده است. معتقدم اگر در واحدهای تحقیق و توسعه ۵۰۰ نفر هم کار کنند کم است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید