Performancing Metrics

پیشتازی حسن روحانی در نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری | اتاق خبر
کد خبر: 393575
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1396 - 08:52
رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:
رییس ستاد انتخابات کشور نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد؛ نتایجی که حکایت از پیشتازی روحانی رییس دولت یازدهم در این انتخابات دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصغر احمدی با اعلام آرای اولیه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم ایران برای تعیین حق سرنوشت خودشان با آزادی بالا تمام برنامه تبلیغاتی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس را پشت سر گذاشتند و با حضور بی نظیر خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: مردم ایران در کنار هم و در تضارب آرا و افکار در فضای امن آرام و پرشور و نشاط بالغ بر ۴۰ میلیون نفر در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند که البته آمار نهایی را امروز با نتیجه نهایی بعد از تایید هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری به ملت بزرگ ایران تقدیم خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از نصایح و هدایت رهبر انقلاب، تشکر می کنم، گفت: همچنین از مراجع، احزاب، نامزدها ستادهای نامزدها، طرفداران نامزدها، رسانه ها، هیات های اجرایی و نظارت و مجموعه عواملی که در پای صندوق رای بودند و نیروهایی که در امنیت ایام برگزاری انتخابات ما را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

احمدی با اشاره به اینکه نتایج اعلام شده بر اساس تطبیق آماری است، اظهار کرد: این نتایج از شعب به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ارسال شد و برای جلوگیری از اشتباه باید با گزارش های ناظرین شورای نگهبان نیز مورد تطبیق قرار می گرفت.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: آرایی که وارد صندوق شدند تا سقف 40 میلیون شمارش شده‌اند و آرای سایر شعب نیز در حال تطبیق است که امیدواریم نتیجه نهایی را حدود ساعت 14 به استحضار ملت ایران برسانیم.

وی تاکید کرد: از صبر و تحمل مردم که ساعت‌ها در صف و در مقابل صندوق‌های اخذ رای قرار گرفتند تشکر می‌کنم اما باید گفت دلیل اصلی این ازدحام برگزاری دو انتخابات بزرگ بود تا جایی که حتی بعضی از عزیزان ساعت‌ها از شب گذشته پشت شعب اخذ رای قرار گرفتند اما متن قانون می گوید ساعت 24 پایان انتخابات است و از آنجا باید مر قانون رعایت شود.

وی افزود: از اینکه نتوانستیم آرای این بخش از مردم عزیز را بگیریم عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم تا بعد از ظهر امروز یا زودتر نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

نتایج اولیه اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

کل آرای ماخوذه شمرده شده  ۲۵،۹۶۶،۷۲۹
آرای صحیح ۲۵،۱۸۲،۳۱۰
حسن روحانی                     ۱۴،۶۱۹،۸۴۸                
ابراهیم رییسی ۱۰،۱۲۵،۸۵۵
مصطفی میرسلیم ۲۹۷،۲۷۶
مصطفی هاشمی‌طبا ۱۳۹،۳۳۱

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید