Performancing Metrics

تعدیل نرخ سود بانکی، شاید همین روزها | اتاق خبر
کد خبر: 393735
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 20:11
یک فعال بانکی خبر داد؛
رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، بحث تعدیل نرخ سود بانکی را از مسائل مهم برای حمایت از سهامداران خرد دانست و گفت: این تعدیل در سال ۹۶ پیگیری خواهد شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کوروش پرویزیان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران می‌گوید: در سال ۹۶ پیگیری موضوعات بسیار مهمی در دستور کار این کمیسیون بقرار گرفته که کار کردن روی حمایت از سهامداران خرد در بازار سرمایه و تعدیل نرخ سود بانکی برای حمایت از تولید و اشتغال، از مهم‌ترین آنها هستند.

وی می‌افزاید: ما در حال جمع‌بندی راهکارهایی هستیم که در تعامل مثبت با سازمان‌های متولی، به‌ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، می‌تواند برای حمایت از سهامداران خُرد مؤثر باشد.

پرویزیان می‌گوید: دعوت از مسئولان مرتبط در سازمان بورس برای حضور در اتاق ایران و برگزاری جلسات مشترک با بنگاه‌های مؤثری که در بازار سرمایه فعال هستند، ازجمله کارهایی است که فعلاً دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه مهم‌ترین رکن بازار سرمایه، سهامداران خُردی هستند که در بازار فعالیت می‌کنند، ادامه می‌دهد: باید انرژی بیشتری صرف حمایت و تقویت سهامداران خُرد شود و در این مسیر، کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران درخواست‌هایی را به مراجع ذی‌ربط به‌خصوص دولت ارجاع خواهد داد.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، بحث تعدیل نرخ سود بانکی را از دیگر مسائل موردنظر اعضای کمیسیون بازار پول و سرمایه عنوان می‌کند که در سال ۹۶ پیگیری خواهد شد.

پرویزیان با اشاره به اینکه در سال گذشته بررسی‌ها و اقداماتی در زمینه تعدیل نرخ سود دنبال شده است، اظهار می‌کند: مسئله بسیار مهمی که خوشبختانه بانک مرکزی هم برای تحقق آن کمک کرده، ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین بخش خصوصی و سازمان‌های مرتبط ازجمله بانک مرکزی، دولت و وزارت اقتصاد بوده است.

به گفته او، بانک‌ها قرار است جلسه‌ای با یکدیگر برگزار کنند و پیشنهادهایی که در زمینه تعدیل نرخ سود دارند را به بانک مرکزی ارائه دهند.

پرویزیان اظهار می‌کند: یکی از مسائل اصلی برای حمایت بیشتر از بنگاه‌های کوچک و متوسط، در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بحث تعدیل نرخ سود در مورد این بنگاه‌هاست که امیدواریم دنبال شود و بانک‌ها هم به اجرای آن پایبند باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید