Performancing Metrics

لزوم انتخاب جایگزینی مناسب به جای نمک در نان | اتاق خبر
کد خبر: 394057
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396 - 10:34
رییس اتحادیه نانوایی‌های یزد تاکید کرد؛
رییس اتحادیه‌ نانوایی‌های یزد از ساماندهی و جابجایی برخی نانوایی‌های سطح شهر برای ایجاد تعادل در تراکم نانوایی‌ها سطح محلات شهر خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، «جلال پیروزی‌فرد» با اشاره به گلایه برخی شهروندان نسبت به نبود نانوایی در بعضی نقاط شهر یزد، تصریح کرد: در شهر یزد 670 نانوایی فعالیت دارند ولی برخی محلات شهر از این نظر در مضیقه هستند و در برخی محلات شاهد تعدد نانوایی هستیم لذا سعی داریم با ساماندهی و جابجایی برخی نانوایی‌ها، این مشکل را مرتفع کنیم.

وی در مورد کیفیت نامناسب نان در برخی نانوایی‌ها نیز گفت: یکی از عوامل موثر در کیفیت نان، کیفیت آرد مورد استفاده در نانوایی‌هاست که آن هم به مرغوبیت گندم بازمی‌گردد.

پیروزی‌فرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر گندم مورد نیاز یزد از استان‌های دارای گندم مرغوب مانند استان گلستان تأمین می‌شود و آرد حاصل از این گندم نیز تا هفته آینده بین نانوایی‌های استان توزیع خواهد شد.

رییس اتحادیه نانوایی‌های یزد از انجام بازرسی‌های روزانه از واحدهای نانوایی سطح شهر خبر داد و گفت: بازرسان اتحادیه بر نحوه پخت و عرضه نان نظارت کاملی دارند و با کوچک‌ترین تخلفات در این زمینه برخورد جدی خواهند کرد.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش استفاده از نمک در پخت نان، تصریح کرد: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین میزان دریافت نمک در شهروندان یزدی از طریق مصرف نان است و از انجایی که قوت غالب مردم نان است سعی داریم با انتخاب جایگزین مناسبی بجای نمک، میزان استفاده از نمک در نانوایی‌ها را کاهش دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر تنها با مصرف نان‌های دستگاهی می‌توان درصد نمک دریافتی را تاحد قابل توجهی کاهش داد ولی این در حالی است که ذائقه یزدی‌ها با وجود تاثیر سوء نمک در سلامتشان، بیشتر با نان‌های حجیم و تنوری سازگارتر است به نحوی که 60 درصد نانوایی‌های یزد به صورت تنوری و تنها 40 درصد نان دستگاهی تولید می‌کنند.

پیروزی‌فرد در این رابطه خواستار تعامل بیشتر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد پیامدهای مصرف نان‌های تنوری با درصد بالای نمک شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید