Performancing Metrics

طلای جهانی بالای ۱۲۸۰ دلار ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 394320
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1396 - 11:50
طلا پس از این‌که در معاملات روز جمعه تحت تاثیر پایین آمدن انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا و ضعیف شدن دلار، به بالاترین قیمت در بیش از شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ثابت ماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد صعود کرد و به ۱۲۸۰.۷۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز دوشنبه به ۱۲۸۱.۹۵ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک ماه و نیم گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۳.۳ دلار رسید.

آماری که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد نشان داد اقتصاد این کشور در ماه گذشته ۱۳۸ هزار شغل جدید ایجاد کرده که کمتر از میزان مورد پیش‌ بینی بوده و رشد اشتغال در دو ماه پیش از آن کمتر از گزارش‌های مقدماتی بوده است. همچنین نرخ بیکاری آمریکا به ۴.۳ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در ۱۶ سال گذشته بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، انتظار می‌رود طلا با نزدیک شدن به زمان نشست ژوئن بانک مرکزی آمریکا با اندکی مانع رو به رو شود، اما اگر موضع بانک مرکزی آمریکا پیرامون تحکیم سیاست پولی محتاطانه بماند فضا را برای افزایش قیمت این فلز ارزشمند مهیا خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر قیمت طلا را که سوددهی ندارد تحت فشار قرار داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می‌زند.

در این بین به دنبال حملات تروریستی در لندن و نزدیک شدن به زمان انتخابات انگلیس، انتظار می‌رود، تنش‌های ژئوپلتیکی از قیمت طلا به عنوان دارایی مطمئن حمایت کنند.

طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، سرمایه‌گذاران موسسه‌ای شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی نیویورک را برای دومین هفته متوالی افزایش دادند.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند روز دوشنبه اندکی رشد کرد، اما همچنان نزدیک به پایین ترین قیمت هفت ماه گذشته قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری، به ۱۷.۵۸۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در ۹۴۶.۱۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نسبت به معاملات روز جمعه نداشت و در ۸۴۳.۱۰ دلار ایستاد که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۴ به این طرف بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید