Performancing Metrics

لاریجانی: اسرائیل مادر تروریسم است | اتاق خبر
کد خبر: 395203
تاریخ انتشار: 2 تیر 1396 - 18:54
/روز قدس روز اسلام است/
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مساله حمایت از فلسطین هم یک وظیفه اسلامی است و هم وجه مهم دیگر این موضوع این است که رژیم اسرائیل مادر تروریسم است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس اظهار کرد: بار دیگر مردم در روز قدس به ندای امام لبیک گفتند و صحنه باشکوه دینی را در مقابل ظلم و استکبار به رخ جهانیان کشاندند.

وی افزود: پدیده‌ای شوم‌تر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم، هم ایجاد آن و هم شکل دهی آن در جنایاتی که مرتکب شده‌اند که نمونه آن کشتار غزه،‌ صبرا و شتیلا و آواره نمودن یک ملت از سرزمین خود است که در تاریخ نظیر ندارد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: تاسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی‌های گسترده در خاورمیانه شده است؛ تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست‌ها علنی شده و کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده،‌ لذا مسلمانان با پدیده‌ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجه هستند که گرچه خود را متکی بر یهود کرده، اما یک دستاویز و یک دسیسه استعماری حقیقت این مساله است که قدرت های بزرگ در آن دست داشته‌اند تا ملت مسلمان را درگیر کنند.

لاریجانی افزود: ملل یهود در ایران زندگی می‌کنند و از صهیونیست‌ها بیزارند. در جهان هم یهودیانی هستند که صهیونیست‌ها را محکوم می کنند. این که امام (ره) بارها فرمودند مسلمانان متحد شوید و دست جنایتکاران چپ و راست که در راس آنها آمریکا است،‌ قطع و اسرائیل را ریشه کن کنید، از آن جهت است که استعمارگران یک غده سرطانی در منطقه را ایجاد کرده‌اند تا مسلمانان را برای همیشه درگیر نگه دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم با چنین پدیده‌ای مواجه هستیم؛ صهیونیست یک جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود که به دروغ آن را فلسطین می‌دانند، است.

رئیس نهاد قانونگذاری در ادامه یادآور شد: این اصطلاح تا قرن 19 مطرح نبود و پس از کنگره اول صهیونیزم در سال 1897 در شهر بال عملا به این نظریه سامان دادند و به مرور شکل اجرایی پیدا کرد. پس از آن هرتزل در کنگره اول ایجاد آن را مطرح و به دنبال آن اعلامیه بالفور توسط انگلیس صادر شد و عملا به جنبش سازمان یافته تبدیل شد.

وی ادامه داد: حالا چگونه این نظریه شکل گرفت و ادعا کردند که قوم یهود قوم برتر است، صهیونیست‌ها با دست آویز کردن عباراتی از تورات که یهود را قوم برگزیده و خاص معرفی می‌کند برداشتی درست کرده اند که مقصود از برگزیدگی قوم یهود همان قوم برتر است و به طوری این معنا را گسترش دادند و حتی ترویج کردند که برتری قوم یهود ربطی به خیر و شر ندارد.

لاریجانی در ادامه بیان کرد: بن‌گوریون که بعدا نخست وزیر شد می‌گفت دولت اسرائیل دولتی است که بر قوم گنج تسلط دارد و به همین دلیل توانایی آن را دارد که راهنمای همه ملت‌ها باشد و آن را بر سر محور متکی کرد.

رئیس قوه مقننه افزود: به نظر او باید یهودیان به سرزمین موعود مهاجرت کنند لذا می‌گوید اقامت در این سرزمین به منزله ایمان است زیرا کسی که در سرزمین اسرائیل زندگی می کند، می تواند مومن شمرده شود و آن کسی که بیرون از این سرزمین است انسانی است که هیچ خدایی ندارد. دوم ایجاد ارتش دفاعی اسرائیل برای این امر با یهودیانی که در اروپای شرقی بودند گروه ‌های کشتار جمعی را آموزش و سازماندهی کردند. همین‌ها اولین گروه‌هایی بودند که کوچ کردند به اسرائیل تا با جنایات وحشیانه،‌ رعب و وحشت در فلسطینیان ایجاد کنند و سوم نبوغ یهودیان بود که این فکر را ترویج کردند که یهودیان از نبوغی برخورداند که می‌توانند دنیا را اداره کنند.

رئیس قوه مقننه همچنین اظهار کرد: حال سوال این است این قوم برتر چند نفر هستند. تمام آمارهایی که در طول یکصد سال گذشته از آنها در دست است همیشه بین 12 تا 15 میلیون آنها را تخمین زده‌اند.  با این عده می‌خواهند دنیا را اداره کنند اما ادعای آنها این است که باید تمام مراکز تصمیم گیری دنیا را در کنترل در آورند.

لاریجانی گفت: به همین جهت است که پدیده صهیونیسم یک پدیده شیطانی توسعه گرا در سطح بین المللی  است که اختصاص به این منطقه ندارد بطوری که نماینده کنگره صهیونیسم اعلام کرد که اسرائیل بزرگ سرزمین بدون مرز است و مرزهایی که تصور می‌کردند در این حدود بود که یک کشور پهناور که یک طرف مرز آن در غرب به کشور سوئیس و در شرق به خاک عراق می‌رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: بن‌گوریون که زمانی وزیر خارجه و بعد نخست وزیر شد، می‌گفت حدود کشور اسرائیل از نیل تا فرات است. لذا دایره صهیونیسم محدود به یک جغرافیا نیست گرچه آنها بهانه دروغین درست کرده اند که فلسطین زادگاه اصلی یهود است، لذا بر این اعتقاد بودند که باید دولتی ایجاد کنیم که با کمک یک دولت بزرگ غربی تا توفیق پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: در سال 1917 سران صهیونیزم با صدور بیانیه بالفور توسط وزیر خارجه انگلیس عملا کانون ملی یهود را تاسیس کردند و فعالیت آن در خاورمیانه آغاز شد، این اعلامیه بالفور چیست؟ در این اعلامیه وزیر خارجه انگلیس خطاب به رئیس سازمان ملل بسیار خوشبختم که از طرف دولت پادشاه انگلیس اعلامیه زیر مبنی بر موافقت خواست صهوینیست ها که از طرف کابینه انگلیس به تصویر رسیده به اطلاع برسانم، دولت انگلیس تاسیس وطن  ملی یهود در فلسطین را موافق تلقی کرده و برای رسیدن به این هدف مساعی خود را به کار می گیرد.

لاریجانی گفت: سوال این است که چرا انگلیس این کار را کرد؟ در حالی که قیمومیت بر فلسطین هم دارد. هرتزل که از بنیانگذاران صهیونیست است مطلبی دارد در نامه ای که به وزیر خارجه انگلیس می‌نویسد تا حدی این موضوع را روشن می کند. او می‌گوید دسته ها و مهاجران از شرق اروپا می‌رسند و اگر درهای مهاجرت به سوی فلسطین را باز نکنیم همه مردان و زنان  و کودکان با کوله بارهایشان را در منطقه شرق لندن در برابر خویش خواهیم دید؛ البته این یکی از دلایل است

لاریجانی ادامه داد: دلیل مهم تر این است با تاسیس چنین حکومتی زمینه سرگرم سازی ملل مسلمان منطقه و درگیر نمودن آنان را باعث شود و امکان چپاول این کشورها را به دولت های قدرتمند  می دهد. همه می‌دانند ابتدا که بحث مهاجرت یهودیان مطرح بود کشور اوگاندا انتخاب شد اما بعد منصرف شدند به سمت فلسطین. هرتزل می گوید فلسطین بهترین جایی است یهودیان می توانند بروند. چون به محض اینکه نام آن را به میان اروند خاطرات تاریخی گذشته نزد یهودیان زنده می شود و همین خاطرات باعث تحریک و تشویش آنان می شود. بر این اساس یک داستان هایی درست کرده اند که قوم یهود اولین گروهی بودند که به فلسطین آمدند و ساکنان اصلی فلسطین محسوب می‌شوند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سابقه تاریخی سرزمین فلسطین اظهار کرد: این ادعا که یهود صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بودند از دروغ هایی است که بر سلطه صهیونیست ها مطرح کرده اند. اما اینکه چرا مسلمانان نسبت به مساله فلسطین حساس هستیم به این دلیل است که قدس قبله نخستین مسلمانان است بطوری که پیامبر در دورانی که در مکه عبادت می کردند طوری قیام می کردند که رو به بیت المقدس و کعبه میان او و بیت المقدس بود.

لاریجانی ادامه داد: سرزمین فلسطین و قدس شریف خاستگاه پیامبران بود و چهره های مقدسی از پیامبران در آن زیستند. لذا سرزمین وحی است و برای همه مسلمانان و پیروان همه ادیان مقدس است و لذا دست آویزی برای سلطه گری صهیونیست ها نمی‌تواند باشد؛ آن هم با روش هایی که امروز برای تغییر ماهیت این سرزمین در پیش گرفته‌اند.

رئیس مجلس همچنین بیان کرد: علاوه بر این فلسطین یک کانون تفکر اسلامی است بطوری که امام محمد غزالی در سده پنج قمری،‌ گفت در بیت المقدس افزون بر 360 مدرسه علمیه وجود داشت.

لاریجانی دربخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دفع ظلم بر یک ملت؛ مسئولیت شناسی مسلمانان را مشخص می کند. مرحوم مطهری هم بیان کرده اند که رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را آاواره کرده و مسلمانان مسئولیت خود را بشناسید،‌ یزید زمان را بشناسید و عزاداری برای امام حسین(ع)، مقدمه مسئولیت شناسی در زمان است.

وی افزود: اتفاقا تمام تلاش غرب در چند دهه این بود که به مسلمانان القاء کند این یک واقعیت است. باید بپذیریم آنها تلاش می کردند مسلمانان دچار خواب آلودگی شوند و در چارچوب طرح های سازش حرکت می کردند؛ لذا ده ها طرح در زمینه سازش ارائه کردند اما پس از چند جنگ ناموفق که برای آنها سرخوردگی داشت، به دنبال فراموشی از سرزمین وحی بودند و این ظلم تاریخی به این ملت است و یک آزمون بزرگ در پیش روی مسلمانان است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: امام فرمودند خطر اسرائیل کمتر از خطر بنی امیه نیست؛ این حرف برای بیدار کردن مسلمانان بود. امام هدفشان از تاسیس روز قدس افشاگری بزرگی بود تا ملل مسلمان بیدار شوند و دچار غفلت از یک وظیفه اسلامی نشوند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که روز قدس روز احقاق حق است و روز مبارزه با استکبار است، از این جهت که ملل مسلمان وظیفه خود را بشناسند.

وی در ادامه گفت: مساله حمایت از فلسطین فقط یک وظیفه اسلامی – دینی نیست و وجه مهم دیگر آن این است که رژیم اسرائیل مادر تروریسم است و ما در طول تاریخ تروریستی پلیدتر و ماجراجوتر از تروریسم صهیونیستی و رژیم صهیونیستی نداریم.

لاریجانی ادامه داد: هیچ جریانی تروریستی این چنین یک ملت را آوارده نکرده. جنایت های زیادی توسط تروریست ها مثل داعشی ها انجام شده اما میلیون ها مسلمان توسط این رژیم از فلسطین آوارده شدند و در کارنامه هیچ گروه تروریستی چنین چیزی نیست که خشونت بارترین روش ها را تروریست صهیونیستی به کار برده است.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: لذا تروریست صهیونیستی بدخیم ترین تروریست در طول تاریخ است. از زمان سرپرستی انگلیس بر فلسطین ساختار سازمان های تروریستی – صهیونیستی در فلسطین ایجاد شد، هاگانا بازوی مسلح آژانس یهود است که در سال 1920 تاسیس شد و خون بارترین روشها را علیه فلسطینیان به کار بردند. سازمان های تروریستی دیگری هم تشکیل شدند که هر کدام عملیات های گوناگونی را انجام دادند.

رئیس قوه مقننه افزود: داعش از نسخه تروریست صهیونیستی گرته برداری کرد. تاریخ تروریست صهیونیستی هزارها فلسطینی و لبنانی را به صورت قتل عام نشان می دهد. کدام گروه تروریستی چنین جنایات هایی را انجام داده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه بیان کرد: صدها ترور از شخصیت های فلسطینی و غیر فلسطینی توسط تروریسم صهیونیستی انجام شد. دکتر فتحی شقاقی مجاهد نستوه و شهید عماد مغنیه از آن جمله هستند. حتی یاسر عرفات با همه سازشی که انجام داد،‌ با روش های جدید او را از پا در آوردند؛ شهدای هسته‌ای ما نمونه دیگری هستند.

وی تصریح کرد: اما آمریکایی ها و قدرت های بزرگ در این مورد هیچ گاه بحث حقوق بشر را مطرح نکردند،‌ بلکه رئیس جمهور آمریکا با افتخار می گوید امنیت اسرائیل امنیت ماست. حالا شما نه طرفدار تروریسم بلکه طرفدار مادر تروریسم هستید،‌ ایران را متهم می کنید که طرفدار تروریسم است؟ این حرف خجالت آور است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ملت ما بعد از انقلاب همیشه با تروریسم درگیر بوده‌اند. بزرگان ما توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، 17 هزار شهید ترور داریم،‌ اما امروز آمریکایی ها نام منافقین را از فهرست ها حذف کرده‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: وزیر خارجه اسبق آمریکا خود می گوید داعش را ما به وجود آوردیم،‌ حتی امروز از جبهه النصره حمایت می کنند،‌ زیرا فرزند تروریست صهیونیستی است. در کنفرانس هرتزل سال گذشته مسئولین امنیتی اسرائیل گفتند وضعیت ما در شرایط بحرانی کشورهای اسلامی از هر زمان بهتر است. باید مراقبت کنیم. اگر داعش از بین رفت،‌ از جبهه النصره حمایت کنیم.

رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز آمریکایی‌ها به دلیل حمایت از اسرائیل حامی اصلی تروریسم در جهان هستند. از طرفی بخاطر اخاذی برخی از کشورها علیه ایران یاوه‌گویی می کنند. سعودی ها بارها روسای جمهور آمریکا را برای حمله به ایران تشویق کردند و اخیرا وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که به ما توصیه می کردند علیه ایران جنگ به راه اندازیم و ملک عبدالله بارها ما را تشویق می کرد که ایران،‌ که سر مار است را بزنید و یکی از شاهان منطقه هم توصیه ای کرد که من نصیحتی به شما دارم که با ایران درگیر نشوید چون این ها شیعه هستند،‌ ول نمی کنند. شما در باتلاق گیر می کنید. 1400 سال پیش یکی از این ها را کشتند مقصود امام حسین (ع) است و تا به امروز آنها هر ساله عزاداری می کنند.

لاریجانی ادامه داد: این یک قلم را خوب فهمیدند، امام حسین (ع) که همه هستی ما است؛ اما شیعیان، ظالم را رها نمی کنند. این فضاحت برای آمریکا است که در دوره انتخابات ریاست جمهوری چون سعودی ها از رقیب او حمایت می کردند،‌ بارها سعودی ها را منشاء تروریسم می دانستند اما در کنفرانس قلابی، از این رژیم قبیله ای حمایت کردند و در این روزها با روش دموکراتیکی قدرت را جابجا می کنند و با پر رویی ایران را محور حمایت از تروریسم اعلام می کنند

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: این وضع قدرت جهانی است که مدعی دارند و مثل دزدان سرگردنه دنبال چپاول کشورهای اسلامی هستند. رسواترین حکومت امروز حکومت آمریکا است که بی پروا که با هر حکومت قبیله ای می سازد تا اموال آنها را بگیرد. حالا ملت ایران این حق را دارد که بگوید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا می زنیم.

لاریجانی گفت: روشن است این وضع دوام ندارد. ملت ایران راه روشنی را دنبال می کند. اگر ما با تروریسم مبارزه می کنیم و هزینه آن را هم می دهیم ما با استراتژی عمیق این کار را می کنیم و در این راه راسخ هستیم و هر کجا چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور تروریسم را دنبال می کنیم.

رئیس قوه مقننه در پایان اظهار کرد: عملیات موشکی اخیر ایران علیه تروریسم گوشه ای از اقتدار ملت ایران بود که به خوبی هم انجام دادیم،‌ ما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت را نیز با قاطعیت در صحنه های مختلف خواهیم داد. ملت ایران،‌ ملتی انقلابی،‌ غیرتمند و با رهبری هوشمندانه و با صلابت و با جدیت پیگیر اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید