Performancing Metrics

سالانه ۲۵میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 396260
تاریخ انتشار: 23 تیر 1396 - 13:03
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: به‌منظور مبارزه با قاچاق کالا گیت‌های جدید به‌زودی وارد کشور می‌شوند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ابوالفضل حسن بیگی ضمن بیان اینکه در کمیسیون امنیت ملی مجلس طی قانون برنامه ششم و در بودجه ۹۶ پیش‌بینی اعتبارات موردنیاز برای مقابله با قاچاق منظور شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود لذا همین امر مجلس را بر آن داشت تا با باز گذاشتن دست عوامل اجرایی مبارزه با قاچاق کالا هر مبلغ که نیاز بود بتوانند از اعتبارات امنیتی و نظامی در این راستا استفاده کنند.

وی بابیان اینکه قاچاق در هر نقطه‌ای که توسط نیروهای امنیتی کشف شود از بین می‌رود، افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که جنس قاچاق باقیمت ارزان وارد می‌شود و این مهم باعث شذه تا ۶۰درصد صنایع کشور دچار رکود و کارخانه‌ها در شرف تعطیلی هستند و تولیدات آن‌ها به فروش نمی‌رسد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قاچاقی که از شرق کشور و از افغانستان و پاکستان وارد می‌شود عمدتاً مواد مخدر است و کالاهای قاچاق از جنوب و دریا از منطقه عمارات و مرز عراق و ترکیه وارد خاک ایران می‌شود، ابراز داشت: در این مناطق تلاش شد که گلوگاه‌ها توسط نیروی انتظامی بسته شود.

حسن بیگی همچنین با یادآوری حادثه تلخ تروریستی مرز میر جاوه و شهید شدن تعدادی از نیروهای انتظامی توسط قاچاقچی‌ها با همدستی با تروریست‌ها، گفت: نیروهای امنیتی ایران با همکاری پلیس و ارتش پاکستان در تعقیب تروریست‌ها هستند که بتوانند با عوامل این امر برخورد جدی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز داریم لذا باید گیت‌هایی در مناطق دریایی و مرزی شمال و غرب قرار داده شود، تصریح کرد: اعتبارات این طرح توسط کمیسیون امنیت ملی پیش‌بینی شده تا بتوانیم با واردکردن این گیت‌ها از قاچاقی که از مجاری قانونی وارد کشور می‌شود، جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بازدید اتفاقی از کانتینرها باعث می‌شد تا جنس قاچاق به‌راحتی وارد کشور شود لذا در این راستا تصمیم‌گیری شد که تا زمانی که گیت‌ها در مرزها مستقر شود همه اجناسی که وارد کشور می‌شود، مورد بازدید قرار گیرند.

حسن بیگی در ادامه با بیان اینکه کشورهایی مانند هند و چین بالغ‌بر ۵۰۰میلیارد دلار جنس به آمریکا صادر می‌کنند که بخشی از آن مرجوع می شود و متاسفانه دلالان با خرید آن‌ها و باقیمت پایین به صورت جنس قاچاق وارد کشور می‌کنند، گفت: این کشورها برای آنکه صنایع کشورهایی مانند ایران را ذلیل کنند جنس ارزان را به‌راحتی در اختیار دلالان قرار می‌دهند و بیشترین سود را از این امر می‌برند.

وی ادامه داد: زمانی که واردکردن جنس قاچاق ارزان‌تر از ساخت تولید داخل تمام شود شاهد تعطیلی بخشی از صنایع خواهیم بود لذا بهترین راهکار ارائه تسهیلات به واحدهای در شرف تعطیلی است تا آن‌ها را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم و با ورود جنس قاچاق به‌شدت برخورد کنیم.

عضو خانه ملت افزود: در برخی از بخش‌ها با هماهنگی‌های قبلی کانتینری که جنس قاچاق نداشت مورد بازدید قرار می‌گرفت و از سوی دیگر نیز روند طولانی شدن پرونده‌های قضائی این امکان را به قاچاقچی می‌داد که بتواند مابقی اجناس خود را وارد کشور کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید