Performancing Metrics

جزئیات برنامه پروازهای حج اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 396545
تاریخ انتشار: 28 تیر 1396 - 18:07
سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور جزییات دقیقی از برنامه پروازهای حج تمتع امسال ارائه کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یک سال پس از بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان عربستان سعودی و ایران که منجر به توقف برنامه‌های پروازی ایران به مقصد عربستان سعودی شد با مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته ماه ذالحجه سال جاری بار دیگر پروازهای حج تمتع ایران از سرگرفته می‌شود.

این پروازها که مانند سال‌های گذشته با مشارکت ایرلاین‌های ایرانی و سعودی انجام خواهند شد، فرودگاه‌های ایران را برای مدت بیش از دو ماه درگیر خود خواهند کرد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده اعزام زائران از روز نهم دی ماه آغاز خواهد شد هرچند فرآیند پرواز عوامل برگزاری حج از سوم همان ماه کلید می‌خورد.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در پروازهای امسال ۵۰ درصد ظرفیت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۵۰ درصد دیگر به شرکت‌های سعودی اختصاص یافته است.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حجاج امسال از نهم مردادماه تا چهارم شهریورماه به سمت عربستان سعودی پرواز خواهند کرد و زمان بازگشت آنها نیز از ۱۶ شهریورماه آغاز شده و تا چهارم مهرماه ادامه پیدا می‌کند.

شرکت فرودگاه‌ها نیز اعلام کرده که ۲۰ فرودگاه ایران در سفرهای حج امسال پروازهایی را به مقصد مکه انجام خواهند داد. فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد فرودگاه‌هایی هستند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در برنامه حجاج قرار گرفتند.

همچنین مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده که امکان آن وجود دارد ایرلاین‌های عربستان سعودی سهم ۵۰ درصدی خود از پروازهای حج را به ۳۰ درصد کاهش دهند که در این صورت ایران ایر ظرفیت آزاد شده را مدیریت خواهد کرد. در کنار آن طبق برنامه ریزی‌های انجام شده احتمالا در پروازهای حج امسال از هواپیماهای با بدنه باریک استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید