Performancing Metrics

آمار جدید از سپرده‌های فرشتگان | اتاق خبر
کد خبر: 396828
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 12:47
تازه‌ترین گزارش از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان حاکی از آن است که تاکنون مجموع سپرده‌های انتقالی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به موسسه اعتباری کاسپین حدود ۱۷۳۷ میلیارد تومان است که مبلغ ۹۶۰ میلیارد به طور نقدی پرداخت و از موسسه خارج شده است

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موسسه اعتباری کاسپین که از اردیبهشت ماه و به طور مرحله‌ای آغاز شده، تاکنون تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پیش رفته است.

پرداخت وجوه سپرده گذاران فرشتگان به گونه‌ای است که از اصل وجوه موجود صاحب حساب حدود ۹۰ درصد به طور علی‌الحساب پرداخت شده و ۱۰ درصد باقی مانده منوط به کفاف دادن دارایی‌های این تعاونی است. همچنین سود متعلق گرفته به این سپرده‌ها از اول شهریورماه سال ۱۳۹۴ یعنی زمانی که فرشتگان منحل شده به آن تعلق نمی‌گیرد.

تازه ترین آماری که علی نعیمی – رئیس هیات مدیره کاسپین – اعلام کرده نشان می‌دهد که این تعاونی تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری از بانک مرکزی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران دریافت کرده است که ۶۰۰ میلیارد تومان قبلا و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در مدت اخیر بوده که در مجموع به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و موسسه کاسپین به همراه بخشی از مبالغی که از سرمایه خود به آن اضافه کرده نسبت به پرداختی‌ها اقدام کرده است.

این در حالی است که در مجموع در مرحله‌ی تعیین تکلیف سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع سپرده‌های انتقالی این مرحله از تعاونی فرشتگان به موسسه کاسپین حدود ۱۷۳۷ میلیارد تومان بوده است. از این مبلغ حدود ۹۶۰ میلیارد تومان تا دوم مرداد ماه امسال به طور نقدی پرداخت شده است.

براین اساس با توجه به این که سپرده‌گذاران مخیر بودند که یا وجوه را نقدی دریافت کنند و یا این که در کاسپین سپرده‌گذاری کنند، تاکنون ۹۶۰ میلیارد تومان به طور نقدی دریافت و از حساب کاسپین خارج شده است. مابقی ۱۷۳۷ میلیارد تومان نیز مبلغی بوده که به طور علی‌الحساب برای سایر سپرده‌گذارانی که به هر طریقی هنوز مراجعه نکرده‌اند افتتاح شده و در حساب آنها به طور علی‌الحساب قرار گرفته است.

باید یادآور شد از مجموع ۴۰۳ هزار و ۷۲۵ نفر سپرده گذاری، ۳۷ هزار و ۸۶۳ نفر با مجموع ۹۶۰ میلیارد تومان تعیین تکلیف شدند و مبلغ نقدی دریافت کردند. مابقی سپرده گذاران نیز می‌توانند همچنان با مراجعه به موسسه کاسپین وضعیت وجوه خود را مشخص کنند.

آغاز تعیین تکلیف حساب‌های مشترک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

همچنین براساس تصمیم جدید موسسه کاسپین قرار بر این شده تا بار دیگر دارندگان حساب‌های مشترک فرشتگان بتوانند از امروز همزمان با سوم مردادماه جهت تعیین تکلیف حساب‌های خود به شعب این موسسه مراجعه کنند.

این در حالی است که از ۲۴ تیرماه همزمان با شروع تعیین تکلیف سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، موسسه تصمیم به رسیدگی به وضعیت حساب‌های مشترک گرفت اما به دلیل وجود برخی مشکلات و نواقص فنی بلافاصله متوقف شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید