Performancing Metrics

دولت برای کوچک سازی باید برنامه مدون داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 396833
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 13:34
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است کوچک سازی دولت تنها با ادغام یک وزارتخانه اتفاق نمی افتد و دولت باید برای کوچک سازی یک برنامه مدون داشته باشد و برای اجرای آن هر سال 10 درصد از افراد با سابقه 20 سال خود را بازنشست کند.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن حاجی بابا  ‌گفت:‌ به نظر نمی‌رسد تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت اجرایی شود و سه کمیسیون مجلس اعلام کرده‌اند که مخالف این طرح هستند.

وی ادامه داد: اگر این تفکیک انجام شود به زیان است. اصل ادغام کار درستی بوده است اما فرایند تشکیل سازمان آن به اشتباه انجام شده است. مشکل خود ادغام نیست بلکه فرایند اجرا و برنامه ریزی و چارت سازمانی درست انجام نشده است.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:‌ یعنی مشخص نشد که ادغام چگونه باید انجام شود و باید چه معاونت‌هایی داشته باشد و چه بخش‌هایی باید حذف شوند. چون وقتی دو وزارتخانه با هم ادغام می‌شود باید بعضی از پست‌ها حذف شود هیچ کدام از این کارها انجام نشده است بنابراین اشکال در ادغام نیست اشکال در برنامه ریزی و مدیریت وزارتخانه است.  

حاجی بابا تصریح کرد: در هیچ کدام از دولت‌های ما کوچک سازی عملی نشد به ویژه در دولت‌های نهم و دهم که به حجم دولت اضافه شد و این ضعفی است که به منابع کشور و تولید آسیب می‌زند چرا که پست های اضافی برای خودش کار می‌تراشد.

وی اضافه کرد: کوچک سازی فقط مربوط به یک وزارتخانه نیست دولت ها تا امروز هیچ برنامه مدونی برای کوچک سازی نداشته‌اند و بیشتر منابع صرف بودجه جاری می‌شود. دولت باید یک برنامه مدون ۱۰ ساله تهیه کند و هر سال ۱۰ درصد از نیروی خود را کم کند و برای این کار باید هر سال معادل ۱۰ درصد نیروی کار خود با سابقه ۲۰ سال را بازنشسته اجباری کند تا شخص معادل ۲۰ روز حقوق خود را دریافت و فرصت داشته باشد که کار جدید پیدا کند. باید توجه داشت که کوچک سازی فقط با یک وزارتخانه صنعت، ‌معدن و تجارت اتفاق نمی افتد چون نمی‌تواند سهم آن چنانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید