Performancing Metrics

دارندگان سهام عدالت ۱۵۰هزارتومان سود می‌گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 396846
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 16:08
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:دارندگان سهام عدالت که صورتحساب یک میلیونی دارند ۱۲۵هزارتومان و با صورتحساب۵۳۰هزارتومانی،۶۵هزار تومان سود علی الحساب می‌گیرند و این سود به ۱۵۰هزارتومان خواهد رسید.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت پایان عمر دولت یازدهم، نحوه عملکرد دولت در حوزه خصوصی سازی تشریح خواهد شد؛ بر این اساس، قرار است هفته آینده با حضور مقامات ارشد کشور، این کارنامه و نحوه اجرای اصل ٤٤ و نقاط قوت و ضعف آن تشریح شود.

وی افزود: ارزیابی از واگذاری های کنترلی طی سالهای گذشته صورت خواهد گرفت و به قبل و بعد واگذاری نمره داده شده است.

پوری حسینی در خصوص سهام عدالت گفت: سال گذشته آیین رونمایی سامانه سهام عدالت صورت گرفت و بر این اساس ٤٧ میلیون نفر مجاز به ورود به سامانه شدند و از سال ٩٦ نیز شماره شبا دریافت شد و بر اساس آن تا امروز ٣٦ میلیون نفر وارد سامانه شده و از وضعیت سهام خود مطلع شده اند و ٢٩ میلیون نفر شماره شبا داده اند.

وی افزود: عدم انطباق شماره شبا از سوی نظام بانکی دریافت شده و ٢٧ میلیون نفر شماره شبای تأیید شده دارند. این در حالی است که نسبت به ٢٠ میلیون نفری که هنوز شماره شبا نداده اند نگران هستیم.

مهم از ٤٩ شرکت دارای قیمت گذاری قطعی ٣٠ شرکت سود توزیع کرده اند و ١٦ شرکت یا تنفس إعلام کرده یا سود نداشته اند؛ البته سه شرکت از جمله هلدینگ خلیج فارس که عدد قابلتوجهی سود دارد هنوز مجمع برگزار نکرده اند.

توزیع سود ۱۲۵ و ۶۵ هزارتومانی

این مقام مسئول درباره میزان سود سهام عدالت گفت: افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود ، تخفیف، و آورده نقدی یک میلیون تومان است، و صورتحساب کنونی انها معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای انها ۱۲۵هزارتومان خواهد بود

وی افزود: برای افرادی که سهام انها ۵۳۰ هزارتومان است نیز مبلغ سود حدود ۶۵هزارتومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این میزان سود افزایش می یابد چرا که سه شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج فارس هنوز مجمع خود را برگزار نکرده اند و  اگر این مجامع برگزار شود نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده اند سود کامل سال ٩٥ را می گیرند اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.

اشتغالزایی در شرکتهای واگذار شده، افزایش یافته است

پوری حسینی گفت: برخی اصرار دارند چهره کثیفی از خصوصی سازی به جای بگذارند. کاهش سطح اشتغال نداشتیم بلکه با افزایش شغل مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: نتیجه ارزیابی ۹۰ شرکت واگذار شده نشان می دهد که تعداد ایجاد شغل بیشتر شده است ولی برخی در این مورد بداخلاقی می کنند.

ثبت نام جدید بعد از تعیین تکلیف سود سهامداران موجود

پوری حسینی در پاسخ به سوالی درخصوص ثبت نام جدید برای دریافت سهام عدالت گفت: هیات دولت به هیچ عنوان بر این ایده پافشاری نمی کند که در دریافت سهام عدالت را ببندد بلکه این علاقمندی وجود دارد که افراد بیشتری از این سهام برخوردار شوند. اما باید در مرحله اول آن دسته از مشمولانی که ثبت نام کرده و هم اکنون در مراحل اعلام شماره شبا و دریافت سود قرار دارند، تعیین تکلیف نهایی شوند و پس از آن به سراغ ثبت نام جدید برویم.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: به مرور زمان علاقمندی مردم برای دریافت سهام عدالت بیشتر خواهد شد چراکه تاکنون بیشتر حرف و حدیث در خصوص این سهام مطرح بوده و اکنون که شرکت ها به سود رسیده اند، متقاضیان برای دریافت سهام بیشتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید ۴۹ میلیون نفری که در گذشته برای دریافت سهام ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف شوند تا پس از آن دولت مصوباتی داشته باشد  که برخی از جامانده ها از این طرح بتوانند بهره مند شوند.

پوری حسینی ادامه داد: از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت مجمع ۳۰ شرکت برگزار شده و سه شرکت هنوز مجمع خود را برگزار نکرده اند. این در حالی است که ۱۶ شرکت هیچ سودی تقسیم نکرده اند و اصولا سودده هم نیستند اما همان شرکتی که هنوز مجمع خود را برگزار نکرده اند هر ساله سود چشمگیری را توزیع می کنند.

وی درخصوص گلایه از برخی اعضای هیات عالی واگذاری ادامه داد: گلایه ما از این افراد آن است که چرا از جایگاه قانونی خود به منظور دفاع از خصوصی سازی های صورت گرفته استفاده نمی کنند و در مورد هجمه هایی که به سازمان خصوصی سازی اعلام می شود بی تفاوت هستند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: روسای اتاق های بازرگانی و تعاون عضو هیات عالی واگذاری هستند که می توانند زمینه ساز دفاع از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید