Performancing Metrics

توصیه امام جمعه تهران به رئیس‌جمهور: به کسی بدهکار نیستید | اتاق خبر
کد خبر: 396992
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1396 - 18:09
با اشاره به انتخاب کابینه دوازدهم؛
امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم از سوی رئیس‌جمهوری گفت: از رئیس‌جمهور محترم با همه وجود درخواست دارم قبل از آن‌که رضای حزبی یا گروهی را در نظر بگیرد یا کسی خود را طلبکار بداند، توجه کند که عزت را خدا داده و به کسی بدهکار نیست.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم توسط رئیس‌جمهوری طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور محترم با همه وجود درخواست دارم قبل از آن‌که رضای حزبی یا گروهی را در نظر بگیرد یا کسی خود را طلبکار بداند، توجه کند که عزت را خدا داده و به کسی بدهکار نیست و فقط بدهکار خدا و شهداست.

وی با بیان این‌که «رئیس‌جمهور باید بدهکاری خود به خدا و شهدارا در اولویت اول قرار دهد» خطاب به روحانی ادامه داد: من به عنوان یک آخوند به قیمت خون شهدا پشت تریبون قرار می‌گیرم و شمای آخوند در راس قوه اجرایی قرار گرفته‌اید؛ اگر شهیدان و انقلاب دینی نبود دنیا آخوند می‌خواهد چه کار؟؛ سیاستمداران پیچیده با مدل خود بر مردم حکومت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آخوند یعنی مظهر دینداری و سماجت در تقوا و پاکی و اعتلای دین و نجات بشریت و اعتلای جوانان؛ بنابراین رئیس‌جمهوری باید در معرفی کابینه افرادی مومن، معتقد، ولایتمدار و بی‌رنگ و بی‌تعصب به جناح و گروه و متعصب به اعتقادات  حقه و راه شهیدان را انتخاب کند. ایشان باید توجه داشته باشد که اگر غیر این بود به وحدت نخواهند رسید و نمی‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند.

خطیب جمعه تهران هم‌چنین با اشاره به اهمیت وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور محترم این دین، انقلاب، قرآن و عترت و جوانان امانت خدا نزد ما هستند، کسانی را سرکار بیاورید که دغدغه دین ، اخلاق، استقلال و پیشرفت مملکت را در راس امور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش‌های دیگری از نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران به تصویب طرح تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان ایالات متحده در روزهای اخیر اشاره کرد و با تاکید بر این‌که «این تحریم‌ها تجمیع تحریم‌های قبلی نیست»، اظهار داشت: خود آمریکایی‌ها نیز اعلام می‌کنند که این طرح، اعمال تحریم‌های جدیدی است که اشخاص و نهادهای جدیدی مورد تحریم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همه مسئولان ما اعم از مسئولان اجرایی، تقنینی، قضایی و خبرگان گفتند که این تحریم‌ها هم نقض روح برجام و هم نقض پیکره برجام است. مقام معظم رهبری نیز در همان نخستین مذاکراتی که آغاز شد بدون هیچ ابهامی فرمودند ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و به آن‌ها اعتماد نکنید. ایشان شرایطی را قرار دادند که اگر آن روز رعایت شده بود امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی با اشاره به طرح برخی موضوعات در ایام رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایران خاطر نشان کرد: فکر می‌شد که اگر در انتخابات فردی انتخاب شود که از نظر آن‌ها انقلابی است، آمریکایی‌ها به خاطر انقلابی بودن تحریم‌ها را تشدید می‌کنند و سایه جنگ بالای سر ما می‌آید. اما دیدیم که این چنین نشد و حتی کسانی را که آن‌ها تبلیغ می‌کردند رای آوردند.

خطیب جمعه تهران گفت: این برخوردهای آن‌ها نشان می‌دهد که آمریکا ذاتا با دین ناسازگاری دارد و با اسلام تضاد دارد و با انقلاب اسلامی عنادی آشتی‌ناپذیر دارند و از ما راضی نخواهند شد مگر آن‌که ما را به گذشته بازگردانند و تا آرزوی آن‌ها این است دست از سر ما برنخواهند داشت.

وی با بیان این‌که «راه علاج مقابله با تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی داخلی است»، اظهار داشت: فلسفه خلقت شیطان از سوی خداوند تکامل انسان بوده است و این از الطاف خداوند است که دنیا با ما جنگید و در 10 سال جنگ ما به کرامت‌هایی از بعد معنوی و از بعد روحیه انقلابی به فتح الفتوحی نائل شدیم و دنیا از نظر ما خوار و کوچک شدند.

وی افزود: 10 سال با شرق وغرب جنگیدیم و وعده خدا را حق دیدیم. امروز نیز باید در این جنگ به آیات قرآن و مددهای غیبی پروردگار باورهای خود را تجدید کنیم.

صدیقی با اشاره به عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس از جمله طبس خاطرنشان کرد: ما احتیاجی به این گرگ درنده نداریم و باید از آن متنفر باشیم و از این تحریم‌ها استفاده کنیم؛ چراکه این‌ها ما را می‌سازند به شرط آن‌که مسئولان ایمان جبهه‌ای داشته باشند و زیر پرچم ولایت بیایند و با مشکلات جهادگرایانه مقابله کنند و مومنان از جان گذشته را به خود جذب کنند و  نیروهای انقلابی را دلسرد و از ادارات بیرون نکنند.

وی گفت: آن کسانی که مشکل‌گشای جنگ بودند، همان‌ها هم مشکل‌گشای جنگ اقتصادی خواهند بود.

وی با تاکید بر این‌که «تکیه گاه مسئولان باید تقوا آن‌ها باشد»، اظهار داشت: کلیدهای تقوا، ولایت، توسل، کار و تلاش جهادگرانه و گذشتن از رفاه‌طلبی و اشرافیت است که می‌تواند کشور را به سرعت از سایر کشورها از نظر علمی و اقتصادی جلوتر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در بخش‌های دیگری از نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی تحولات در منطقه و پیروزی‌های نیروهای مقاومت در لبنان و یمن اظهار داشت: خداوند در این ایام دو خوشحالی بزرگ در جهان اسلام ارزانی داشته‌اند که آن‌ها را باید تبریک گفت.

وی به اقدامات اخیر حزب الله لبنان در مرزهای سوریه و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این دو خوشحالی مربوط به پیروزی جدید حزب الله لبنان است. حزب الله لبنان بعد از جنگ 33 روزه که طی آن اسرائیل غاصب طعم تلخ شکست را چشید و سحر اسطورگی شکست ناپذیری او باطل شد، فتح ارسال در مرزهای سوریه و لبنان جزو یکی دیگر از پیروزی های استراتژیک حزب الله بود و و باعث شد که دماغ اسرائیل،آمریکا و عربستان سعودی و همه حامیان النصره به خاک مالیده و روزنه‌های امید آن‌ها بسته شود.

خطیب جمعه تهران اقدامات مردم یمن و شلیک موشک به سوی عربستان سعودی از سوی آن‌ها را دومین پیروزی جهان اسلام در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: مردم یمن با وجود این‌که در اوج گرفتاری قرار دارند اما مقاومت به عنوان یک کرامت الهی به آن‌ها اعطا شده است. آن‌ها توانستند موشکی با برد 1400 متر و با نشانه گیری دقیق به هدف بزنند و رویکرد جدیدی را نشان دادند که مقاوت زاینده است و پیروزی از آن یمن و مقاومت است و آمریکا و اذناب آن روبه افول هستند و به زودی متحمل شکست‌های دیگر خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید