Performancing Metrics

مصرف چای ایرانی در دستگاه‌های دولتی منوط به نظر معاون اول رییس‌جمهوری | اتاق خبر
کد خبر: 397283
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 - 17:42
رییس سازمان چای کشور گفت: با موافقت معاون اول رییس جمهوری مبنی بر استفاده دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری از چای ایرانی، گام بزرگی در تثبیت رونق این مجصول برداشته می شود.

 

‌به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان در خصوص کاهش سه درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری گفت: این کاهش نسبت به تولید سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: دلیل کاهش  سه درصدی تولید برگ سبز چای در سالجاری کاهش نسبتا زیاد بارش است.

روزبهان با بیان اینکه روند افزایشی تولید که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده همچنان حفظ شده است، ادامه داد: امسال هم به میزان سال گذشته تولید خواهیم داشت. 

رییس سازمان چای کشور با اشاره به جدول مقایسه‌ای میزان تولید برگ سبز و چای خشک که میزان تولید را در دهه های مختلف بررسی می کند،خاطر نشان‌کرد: به دلایل متعدد از جمله عدم حمایت مستمر و درست دولتها، تغییر ذائقه مصرف‌کننده و عدم استقبال از چای ایرانی به عدد باور نکردنی ۱۴ هزار تن در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ که بدترین سالهای تولید چای در کشور بوده رسیدیم.

روزبهان تصریح کرد: در این سالها اصلا وضعیت مناسبی برای دولت و البته مجموعه نظام نبود، همه اینها در حالی اتفاق افتاد که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بارها بر مسله اقتصاد و تولید ملی تاکید ویژه کردند.

وی افزود: با حمایت هایی که در دولت یازدهم صورت گرفت، این سیر نزولی در سال ۱۳۹۴ با افزایش ۳۱ درصدی و در سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی که البته بارشهای مناسب هم بسیار کمک کردند، به آمار مطلوب و صعودی امروز رسیدیم. 

رییس سازمان چای افزود: به عنوان یک کارشناس کشاورزی که سالهای بسیاری را در مرکز تحقیقات کشور فعالیت کردم، با اطمینان می‌گویم که چای ایرانی به دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی سالم‌ترین چای دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: چای خوب چای نیست که در دو دقیقه رنگ بدهد، چای نباید عطر ادکلن بدهد، چای خوب باید در زمان مناسب خودش رنگ چایی بگیرد و عطر چای بدهد.

روزبهان تصریح‌کرد:با استکانهای چای ایرانی باعث رونق و شکوفایی هرچه بیشتر این محصول و در نتیجه اشتغال جوان ایرانی بشوند. 

وی در مورد نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رییس جمهور در مورد مصرف چای ایرانی در دستگاههای اجرایی با تشکر از وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهندس حجتی همیشه نسبت به رونق تولیدات کشاورزی داخلی توجه ویژه دارند.

با توجه به افزایش قابل توجه تولید چای در دو تا سه سال اخیر و روند مثبتی که این صنعت در پیش گرفته باید با ایجاد بازار مصرفی مناسب برای این تولیدات به دنبال رونق هرچه بیشتر محصول باشیم که در همین زمینه وزیر در نامه‌ای  از معاون اول خواستار استفاده دستگاههای اجرایی اعم از لشگری و کشوری از این محصول سالم ایرانی شد .امیدواریم با موافقت دکتر جهانگیری گام بزرگی در تثبیت رونق این مجصول برداشته شود. 

رییس سازمان چای کشور با اشاره به مطالبات چایکاران گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور و حمایت دولت تمام مطالبات سال ۱۳۹۵ چایکاران در سال گذشته پرداخت شد و در سال جاری نیز تا امروز با ۲۳ درصد رشد نسبت به تاریخ مشابه در سال گذشته  ۸۴ میلیارد تومان که در حدود ۵۳ درصد میزان برگ سبز خریداری پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به این مسله که ۵۰ درصد برگ سبز در اردبیهشت ماه تولید می‌شود و تا این میزان تولید به فروش برسد، مقداری زمان نیاز است که کارخانجات چایساز بتواند قدرالسهم خود را پرداخت کنند. امیدواریم سال خوبی در پرداخت مطالبات چایکاران سپری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید