Performancing Metrics

حمایت رئیس اتاق بازرگانی ایران از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 398032
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1396 - 19:21
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شریعتمداری که به عنوان گزینه دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده در زمان حضور خود در دولت از سال 1375 تا 1385 پنج میلیون و 900 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که در تاریخ ایران تکرار نشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: با حضور آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت این سه پایه به صورت متوازن حرکت خواهد کرد.

وی در ادامه به توسعه اتاقهای مشترک بین ایران و کشورهای دیگر اشاره و بیان کرد: اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در حال تشکیل است و تمرکز فعالیت این اتاق بر خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: زمینه تشکیل اتاقهای مشترک ایران - تاجیکستان، ایران - سوئیس و همچنین ایران - ایتالیا فراهم شده که به زودی تشکیل می شوند. از فعالان بخش خصوصی انتظار می رود در جلسات این اتاقها شرکت کرده و در جریان امور قرار گیرند.

وی افزود: ظرف چهار ماه گذشته شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در خراسان رضوی فعالتر از گذشته شده و امید است بتواند برای چهار سال آینده دولت همیار و کمک کار باشد.

شافعی ادامه داد: ضروری است دولت برنامه اقتصادی را برای چهار سال آینده مشخص و تصدی خود را در برخی بخشها به بخش خصوصی واگذار کند و در جایگاه سیاستگذاری قرار گیرد. توسعه متوازن کشور با افزایش اختیارات بخش خصوصی محقق می شود و در این راستا سازمانهای دولتی باید بخشی از اختیارات خود را به استانها تفویض کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر مساله تولید و رونق اشتغال تاکید دارند و برای تحقق این امر در شرایط فعلی بهم ریختگی در رابطه بین عرضه و تقاضا یک مشکل اساسی است. توسعه صادرات باعث تحریک تقاضا می شود لذا در شرایط فعلی باید صادرات نوک پیکان حرکت کشور در مسیر رونق تولید و اشتغال قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: سیاستهای پولی و ارزی نیز یک مشکل کهنه در بخش اقتصادی کشور است که در این زمینه نیز باید بخش خصوصی در کنار دولت قرار گیرد.

وی موضوع مالیات و عدالت مالیاتی در جامعه را نیز بسیار مورد توجه مردم و فعالان اقتصادی توصیف و بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار یک اصل اساسی برای آینده کشور است. باید فضایی مطلوب برای حرکت راحت و ایمن چه در جذب سرمایه گذاری خارجی و چه در توسعه سرمایه گذاری داخلی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید