Performancing Metrics

حمایت صندوق ضمانت صادرت ایران از صادرات به عمان | اتاق خبر
کد خبر: 398173
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1396 - 19:37
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: این صندوق از صادرات به کشور عمان حمایت می کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «سید کمال سیدعلی» امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک با رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران - عمان از آمادگی صندوق ضمانت صادرات برای پشتیبانی بیمه ای از صادرات به عمان خبر داد.

وی با تشریح خدمات جدید صندوق که به صورت مشترک با صندوق ضمانت صادرات عمان طراحی شده، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این توافق ها، بخشی از مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی- مهندسی و همچنین صادرات کالا در عمان رفع خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، پوشش اتکایی متقابل، براساس این توافق ها امکان پذیر خواهد شد.

در این جلسه «محسن ضرابی» رئیس اتاق ایران- عمان نیز خواستار ایجاد بستر مناسب همکاری برای استفاده بیشتر تجار دو کشور از خدمات صندوق بویژه در زمینه پوشش اعتبارات اسنادی بانک های ایرانی و سرمایه گذاری در کشور عمان شد.

صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری آنکتاد به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1352 تاسیس شد و فعالیت خود را تحت نظارت مرکز توسعه صادرات ایران آغاز کرد، اما به دلایلی فعالیت آن متوقف شد تا اینکه در سال 1373 دوباره فعال شد تا به صادرکنندگان در بازیافت موقعیت تجاری خود که در اثر هشت سال جنگ تحمیلی مختل شده بود کمک کرده و موجبات افزایش درآمدهای غیرنفتی را فراهم آورد.

این صندوق به پشتوانه حمایت های مالی دولت علاوه بر پوشش خطرپذیری های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانتنامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید