Performancing Metrics

نصب دوربین های جاده ای ثروت تولید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 398250
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 22:50
معاون وزیر راه و شهرسازی؛
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تولید ثروتی که در ITS حاصل‌شده است خود می‌تواند زمینه‌ساز صدور این‌گونه خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، به‌خصوص کشورهای همسایه باشد
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، داود کشاورزیان در همایش ITS (سیستم های هوشمند حمل و نقل و کنترل جاده ها)، اظهار داشت: چند سالی است که در کشور استفاده از تجهیزات نوین برای کنترل معابر، جاده‌ها و کاربران مطرح است. از این رو سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در ۱۰ سال گذشته به کارگیری این تجهیزات را در دستور کار داشته است که اعتباراتی از طریق سازمان یا منابع استانی برای قراردادها صرف شده اما قرارداد اخیر در سال ۱۳۹۴ با قراردادهای قبلی متفاوت است و این بار هدفمندتر از گذشته موضوع ITS مورد نظر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم و مقیاس این قرارداد که باعث به وجود آمدن یک جریان فکری درحوزه ITS در کشور شد ادامه داد: نکته‌ای که در جلسات و نشست‌ها همواره بدان تاکید شده این است که صرفاً انجام امور انتخاب پیمانکار ، خرید و نصب تجهیزات مناسب با بهترین قیمت، انجام مناقصه و تشریفات قانونی لازم برای اجرای پروژه با بهترین شرایط هدف نیست بلکه مهمتر از آن این است که در اجرای این پروژه‌ها فرصت محدودی به‌دست‌آمده تا از این طریق تولید ثروت صورت بگیرد و با اذعان به این موضوع باید منابع به صورتی مدیریت گردد که درنهایت ثروت جدیدی در کشور به وجود آورد. کما این‌که دیدگاه تولید ثروت در اجرای پروژه ITS موجب شد تا با پلیس‌راه، شرکت مبین ایران، پیمانکاران طرح، متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصص در این حوزه در کنار هم قرار گرفتند و ماحصل آن تولید ثروت برای کشور می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه سخنان خود گفت: تولید ثروتی که در ITS حاصل‌شده است خود می‌تواند زمینه‌ساز صدور این‌گونه خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، به‌خصوص کشورهای همسایه باشد و یا در سایر نهادها و ارگان ها همچون شهرداری ها مورد استفاده قرار گیرد. این همان تولید صادرات محور و ارزآوری است که در تمام اقتصادها به دنبال آن هستند. تجربه‌ای که اجرای ITS به‌دست‌آمده این بود که سال‌ها این سامانه‌ها به‌صورت پراکنده در کشور به اجرا گذاشته شد، اما عدم حصول نتیجهٔ مدنظر و ماهیت کار ایجاب کرد که سازمان این پروژه را به‌صورت متمرکز و یکپارچه به یک شرکت توانمند واگذار کند. البته این شرکت می‌تواند با استفاده از شرکت‌های دارای تجربه و صلاحیت توانمند و کوچک پروژه را اجرا کند. شرکت‌های کوچک می‌تواند در نصب دوربین، انتقال دیتاها، نگهداری و سایر کارهای که در پروژه تعریف‌شده است، با پیمانکار اصلی همکاری داشته باشند. بدین ترتیب فرصت برای انجام کار توسط شرکت‌های کوچک‌تر فراهم‌شده و یک شرکت مادر محل تجمیع تجربیات مفید خواهد بود و مسئولیت کل کار را عهده‌دار خواهد شد.

کشاورزیان با ابراز امیدواری از انجام پروژه نصب و نگهداری سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور با زمان پیش‌بینی‌شده در طرح با همت پیمانکارمربوطه، از اجرای پروژه‌های دیگر در حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله WIM که با همکاری پلیس راه طراحی و برنامه‌ای گردیده و به پیمانکار توانمندی واگذار شده است خبر داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید