Performancing Metrics

اتمام آزادراه تهران- شمال پایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 398293
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 18:48
سعیدی‌کیا مطرح کرد:
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در تونل‌های منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال تجهیزات مکش نصب شده که همین مسأله باعث به تأخیر افتادن بهره برداری از آن شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد سعیدی کیا گفت: آزادراه تهران ـ شمال از جمله پروژه هایی است که توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است؛ عملیات احداث این آزادراه از سال ۱۳۷۵ شروع شد و تا سال ۱۳۹۳ پیشرفت خیلی کمی داشت. در واقع علت کندی عملیات احداث این آزادراه، نبود اراده مشترک بین دولت و بنیاد مستضعفان بود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: پس از آن سال در یک جلسه افطاری به وزیر راه و شهرسازی گفتم که آیا اراده اتمام آزاده تهران ـ شمال را دارید؟ که او در پاسخ گفت «من این اراده را دارم»، با هم دست دادیم و نتیجه این عزم مشترک پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی قطعه اول در مدت ۳ سال بود. امروز ما و وزارت راه و شهرسازی به مانند یک تن واحد عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد دارای پنج شرکت بزرگ پیمانکاری است، گفت: در منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال ۷ مناقصه برگزار شده که شرکت‌های پیمانکاری بنیاد فقط در یک مناقصه برنده شده و بقیه به بخش خصوصی واگذار شده است.

سعیدی کیا با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: برای احداث تونل‌های منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال اقداماتی از قبیل سقف کاذب و نصب تجهیزات مکش انجام شده که همین مسایل باعث به تأخیر افتادن بهره برداری از آن شده است.

ساماندهی فعالیت های اقتصادی بنیاد مستضعفان

وی با اشاره به ساماندهی هلدینگ های وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: پیش از این بنیاد دارای ۲۲ هلدینگ اقتصادی بود که تعداد آن‌ها را به ۱۱ هلدینگ کاهش دادیم و به صورت ماهیانه عملکرد آن‌ها توسط معاونت‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سعیدی کیا با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما این است که نظام ارزیابی در دولت‌ها وجود نداشته و الان نیز وجود ندارد، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان از جمله مجموعه هایی است که مالیات خود و تمام شرکت‌های وابسته را به صورت سالیانه پرداخت می‌کند به گونه‌ای که ما در ۱۰ سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده ایم منتهی عده‌ای اعم از نمایندگان و افراد سیاسی مدام انتقاد می‌کنند که چرا بنیاد مالیات نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: البته رییس سازمان امور مالیاتی کشور به صراحت اعلام کرده که بنیاد مستضعفان از خوش حساب‌ترین مجموعه هایی است که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هلدینگ‌های اقتصادی بنیاد در حوزه‌های مختلفی همچون سیمان، فولاد، کاشی، لوله، لاستیک و صنایع غذایی فعالیت می‌کنند، افزود: بنیاد مستضعفان در بنادر اقدام به احداث کارخانه فولاد کرده است.

وی به استراتژی‌های جدید این نهاد اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان بزرگترین دامدار کشور محسوب می شود، به گونه‌ای که این بنیاد دارای ۶۵ هزار گاو شیری است که ۳۵ هزار راس آن دوشیده می‌شوند که سرانه تولید شیر توسط هر راس گاو ۳۹ کیلوگرم در روز است. در هر حال سرانه مصرف شیر زمانی که من وزیر جهاد کشاورزی بودم در کشورمان ۸۰ کیلو بوده و الان نیز همین میزان است در حالی که سرانه متوسط دنیا ۲۰۰ کیلوست با این وجود یکی از استراتژی‌های بنیاد افزایش سرانه مصرف شیر در کشور است.

وی واگذاری صنایع غذایی، توسعه پرورش ماهی در قفس، کاهش مصرف سرانه آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ای را از استراتژی‌های جدید بنیاد مستضعفان اعلام کرد و افزود: امروز تجهیزات مربوط به پرورش ماهی در قفس وارد کشور شده و قرار است برای پرورش ماهی در قفس به بوشهر منتقل شوند. تاکنون پرورش ۲۰ هزار تن ماهی در قفس تثبیت شده و پیش بینی کردیم که آن را به ۱۰۰ هزار تن برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید