Performancing Metrics

تیلرسون: با ظریف دیدار کردم / ظریف تحصیلات بالایی دارد و انسان پیچیده ای است | اتاق خبر
کد خبر: 399712
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1396 - 09:21
ما سابقه طولانی با ایران نداریم. چهل سال است که رابطه قطع است. این رابطه هرگز یک موقعیت شاد و خوشحال دائمی نداشته است. فکر می کنم اگر زمانی فرصت داشته باشیم که حرف بزنیم باید بگوییم آیا می خواهیم تا آخر عمرمان یا فرزندان مان این روند را ادامه بدهیم؟‌ ما ه
وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای نخستین بار در چارچوب کمیسیون مشترک برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرده اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از «انتخاب»؛ این دیدار در حالی انجام شده که گمانه زنی ها در مورد خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای بالا گرفته است.

رکس تیلرسون گفته که دیدارش با محمد جواد ظریف به دور از عصبانیت و بسیار عملگرایانه برگزار شده.

وزیر امور خارجه آمریکا به مزاح گفته که "او و همتای ایرانی اش به طرف هم لنگه کفش پرتاب نکردند و سر هم داد نکشیدند...هرچند اختلافات دو طرف بر سر برجام به قوت خود باقی است..."
 
تیلرسون در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره صحبت هایش با وزیر خارجه ایران گفت،‌ بگذارید این را اول بگویم. ایرانیان خیلی تحصیلات بالا و پیچیده‌ هستند، رهبران آنها هم بسیار تحصیل‌کرده و پیچیده هستند و وزیر خارجه ظریف در این دسته بندی می گنجد.

وی افزود: ما درک متفاوتی از رابطه ایالات متحده و ایران داریم. اما اینکه آیا می‌توانیم با هم به توافق برسیم، بحث دیگری است. یکی از بزرگترین چالش های ما این است که بتوانیم رابطه ایران و آمریکا را تعریف کنیم. ما سابقه طولانی با ایران نداریم. چهل سال است که رابطه قطع است. این رابطه هرگز یک موقعیت شاد و خوشحال دائمی نداشته است. فکر می کنم اگر زمانی فرصت داشته باشیم که حرف بزنیم باید بگوییم آیا می خواهیم تا آخر عمرمان یا فرزندان مان این روند را ادامه بدهیم؟‌ ما هرگز این دیالوگ را نداشتیم.
 
 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید