Performancing Metrics

اولین حضور دو دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی استخدام فارغ‌التحصیلان کیو.اس | اتاق خبر
کد خبر: 399755
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1396 - 19:52
بهترین دانشگاه‌های دنیا از نظر اشتغال معرفی شدند؛
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این‌که نتایج رتبه‌بندی استخدام فارغ‌التحصیلان سال 2018 کیو.اس منتشر شد، گفت: دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران با کسب رتبه در بازه 500-301 توانستند برای اولین بار در جمع 494 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکترمحمدجواد دهقانی، با بیان این‌که کیو.اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند، اظهار کرد: روش‌شناسی رتبه‌بندی استخدام فارغ‌التحصیلان کیو.اس بر اساس 5 شاخص نظرسنجی کارفرمایان (وزن 30 درصد)، خروجی فارغ التحصیلان (وزن 25 درصد)، مشارک با کارفرمایان نسبت به اعضای هیات علمی (وزن 25 درصد)، مشارکت کارفرما/دانشجو (وزن 10 درصد)، نسبت استخدام فارغ‌التحصیلان (وزن 10 درصد) صورت می‌گیرد.

وی افزود: این رتبه‌بندی مشخص می‌کند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغ‌التحصیلان خود جهت تامین شغل ارائه می‌دهد.

سرپرست ISC در ادامه گفت: پایگاه رتبه‌بندی کیو.اس برای دومین سال متوالی این ارزیابی را در سطح دنیا منتشر کرده است. در اولین سال این رتبه‌بندی 300 دانشگاه در سطح دنیا در این ارزیابی قرار گرفتند که این تعداد در سال 2018 به 494 دانشگاه متعلق به 65 کشور ارتقاء پیدا کرد و بدین ترتیب دانشگاه‌های بیشتری توانسته‌اند در این ارزیابی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس و دانشگاه هاروارد به ترتیب 3 دانشگاه برتر دنیا در این رتبه‌بندی معرفی شدند.

دهقانی افزود: در قاره آسیا نیز دانشگاه تسینگوآ، توکیو و هنگ‌کنگ به عنوان 3 دانشگاه برتر آسیا معرفی شدند که به ترتیب در جایگاه‌های 10، 14 و 20 جهان قرار گرفتند. این در حالی است که در سال گذشته دانشگاه تسینگوآی چین رتبه 3 جهان و اول آسیا را در اختیار خود داشت و در سال 2018 دچار افت جایگاه در سطح جهان شده است. دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران نیز در آسیا موفق به کسب رتبه در بازه 117-64 شدند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید