Performancing Metrics

سهام آسیایی به بالاترین سطح ۱۰ ساله خود رسید | اتاق خبر
کد خبر: 400568
تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 - 15:38
در معاملات امروز بازارهای جهانی؛
روز چهارشنبه درحالی‌که دلار با نگرانی از توقف برنامه مالیاتی دونالد ترامپ، حول پایین‌ترین مقادیر ۲ هفته‌ای خود درجا زد، سهام وال‌استریت و سهام آسیایی رکورد زدند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه درحالی‌که دلار با نگرانی از توقف برنامه مالیاتی دونالد ترامپ، حول پایین‌ترین مقادیر ۲ هفته‌ای خود درجا زد، وال‌استریت به بالاترین رکورد تاریخ خود دست یافت و سهام آسیایی به بالاترین میزان یک دهه خود جهش کرد.

پس از این که رهبر کاتالونیا برنامه ترک اسپانیا را تعلیق کرد و نگرانی‌های دوره زمانی نزدیک در مورد پایداری منطقه یورو کاهش یافت، یورو در بالاترین قیمت ۱۰ هفته‌ای خود معامله شد.

شاخص گسترده سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج ژاپن، ام‌اس‌سی‌آی، با ۰.۵ درصد افزایش به رقم ۵۴۶.۳۸ رسید که از دسامبر ۲۰۰۷ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

سهام استرالیا به بالاترین میزان ۱ و نیم ماهه خود جهش کرد درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۶ درصد به ارزش خود افزود و نزدیک به مقادیر رکوردی خود معامله شد.

نیکی ژاپن علی‌رغم این که کوبه استیل همچنان بیشتر به قعر فرو می‌رود، به رکورد ۲۱ ماهه خود نزدیک‌تر شد.

پس از این که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ را در نتیجه افزایش حجم تجارت، سرمایه‌گذاری و اعتماد به نفس مصرف‌کننده، ارتقا داد، فضای مثبت جهانی تقویت شد.

سه شاخص مهم وال‌استریت دوباره رکردهای جدیدی زدند؛ اس‌اندپی ۵۰۰ رشدی ۰.۲ درصدی کرد و نسدق هم ۰.۱ درصد بالا رفت.

پس از این که جنگ لفظی بین رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و سناتور باب کورکر نگرانی‌هایی را درمورد توانایی دولت برای به تصویب رساندن اصلاحات وعده داده شده، ایجاد کرد، دلار نزدیک به کمترین مقادیر ۲ هفته‌ای خود معامله شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم به رقم ۹۳.۳۱۴ رسید که نزدیک به کمترین مقدار آن از ۲۹ سپتامبر تا کنون است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید