Performancing Metrics

لزوم اصلاح تعرفه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 400791
تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 - 16:31
معاون شرکت مخابرات تاکید کرد
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی گفت: باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنین در حوزه اینترنت مشترکین باید با پرداخت هزینه ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داود زارعیان امروز در یک نشست خبری در نمایشگاه تلکام با اشاره به اصلاح نظام تعرفه‌گذاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوه استفاده مردم از ارتباطات و همچنین رشد فناوری در طول این سال‌ها تغییر کرده، نظام تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، همراه و ADSL نیز باید تغییر کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفه‌گذاری بر اساس دقیقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید در تلفن ثابت متناسب با تورم و سود منطقی برای اپراتور یک آبونمان ثابت پیش‌بینی شود. همچنین در بحث ADSL باید مدل کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد. اکنون در کشورهای توسعه‌یافته از مشترکین هزینه ثابت گرفته می‌شود و آنها می‌توانند از هم خدمات استفاده کنند.

معاون شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها بدون ریسک است اما در کشورهایی مانند ایران ۹۰ تا ۹۷ درصد درآمد با ریسک و تنها ۳ تا ۱۰ درصد بدون ریسک است که این روند باید اصلاح شود.

زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعرفه ۵۰ درصدی اینترنت برای برخی از سایت‌های داخلی برای همه سایت‌ها تعمیم‌پذیر است، توضیح داد: برنامه‌ای که ما برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه اینترنت برای ۵۰۰ سایت دنبال کردیم، به همه سایت‌ها قابل تعمیم است. البته این کار هزینه دارد. در نهایت با طرح یکپارچگی در CRMها می‌توان به آن اقدام کرد.

اصلاح تعرفه‌گذاری متناسب با سرانه مصرف اینترنت

وی با بیان اینکه فروش بسته‌های مخابراتی در حال حاضر در دو استان آغاز شده افزود: فروش بسته‌هایی شامل اینترنت داخلی و بین‌الملل و مکالمه شهری و بین شهری در استان‌های قم و مازندران آغاز شده است. باید میزان استقبال و استفاده مردم از این بسته‌ها را مشاهده کرد تا بتوان از آن برای سایر استان‌ها بهره برد.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه باید مطالعه دقیقی از میزان مصرف اینترنت در کشور داشت، اظهار کرد: تلاش جهانی این است که تا سال ۲۰۳۰ سرانه مصرف اینترنت یک خانوار به ۱۰۰ گیگابیت در ماه برسد. ما نیز باید ببینیم می‌خواهیم چه هدفی را دنبال کنیم. همچنین توسعه شبکه ملی اطلاعات در این زمینه تاخیر زیادی دارد. اگر شبکه را به نحوی توسعه دهیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مصرف اینترنت داخلی باشد، در تعرفه‌گذاری تاثیر زیادی خواهد داشت.

حمایت مخابرات از تولید داخل

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استفاده از تولیدات داخلی اظهار کرد: ما جلساتی با سندیکای مخابرات برگزار کردیم که هر چه تولید کنند، بخریم. سیاست مخابرات این است که حتی اگر قیمت تولیدات ۲۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر و کیفیت آنها ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر باشد، به این کار اقدام کنند. همان‌طور که فیبر مصرفی ما در حال حاضر عمدتا داخلی است.

زارعیان ادامه داد: البته در بحث واگذاری تانوما کار جدی در زمینه تولیدات داخلی انجام نشده و تنها فیبر ما تولید داخل است. بقیه تجهیزات را باید وارد کنیم اما حرکت برای این کار شروع شده و ما نیز به شرکت‌ها اعلام کردیم که تولیدات داخل را خریداری کند.

واگذاری 100 هزار فیبر نوری تا پایان سال

وی با اشاره به واگذاری تانوما اظهار کرد: در بحث تانوما برنامه سال گذشته یک میلیون فیبر نوری تا مکان را در برنامه داشتیم. امسال واگذاری‌ها را آغاز کردیم البته تجهیزاتی مانند مودم برای این کار مورد نیاز است. وزیر ارتباطات از واگذاری 100 هزار فیبر نوری خبر دادند و با روندی که مخابرات دارد، رسیدن به این هدف تا پایان سال کار سختی نیست.

زارعیان با اشاره به واگذاری فیبر نوری در کشور اظهار کرد: تاکنون در تهران 27000 قرارداد برای واگذاری فیبر نوری بسته شده است. همچنین نزدیک به 9000 فیبر نوری واگذار شده که در مجموع 14000 مشترک دارند. همچنین هدف اولیه ما این بود که در 10 شهر واگذاری داشته باشیم اما اکنون فیبر نوری در 31 استان کارش را آغاز کرده است. پس از تهران، اصفهان، فارس، مازندران، خوزستان، کرج، قم، خراسان و تبریز استان‌های برنامه اول واگذاری بودند.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه به همه دانشگاه‌هایی که متقاضی فیبر نوری بودند از سال 85 فیبر داده‌ایم، افزود: اتصال دانشگاه‌ها به فیبر نوری بدون استثنا انجام شده و هزینه آنها هم مثل بقیه است. البته کمک‌هایی از جمله از طرف دولت به آنها شده است.

وی با بیان اینکه امکان خرید تجهیزات و دپو به مقدار زیاد وجود ندارد، گفت: ما واگذاری تجهیزات به استان‌ها را آغاز کرده‌ایم. در طرح فعلی برای فیبر دادن حداکثر سه روز مورد نیاز است. هر جا درخواست و تقاضا باشد تجهیزات ارسال می‌شود.

600 هزار تومان، هزینه واگذاری فیبر نوری

زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه فیبرکشی به منازل اظهار کرد: برخی می‌خواهند کابل‌کشی فیبر از طریق لوله‌کشی داخل ساختمان باشد و برخی مدل‌های ساده‌تر را اجرا کردند. در حال حاضر هزینه فیبرکشی برای هر واحد مسکونی 600 هزار تومان است. همچنین سرعت این سرویس در حال حاضر تا نزدیک 600 مگابیت بر ثانیه در تهران است و ما می‌توانیم این سرعت را به یک دهم برسانیم.

معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به روند حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت بیان کرد: در خصوص 52 درصد مشتریان کل کشور این اطمینان هست که شماره موبایلشان وجود دارد. برنامه داریم تا پایان سال این میزان به بالای 90 درصد برسد.

الزامات توسعه اینترنت پرسرعت ثابت

وی با بیان اینکه توسعه اینترنت پرسود ثابت نیازمند چند حرکت است، گفت: اولین اقدام بسترسازی است. زیرساخت‌های فعلی شبکه باید توسعه یابد. ما از سال گذشته تغییرات اساسی در هسته شبکه در زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد کردیم به محض اینکه پاسخگوی خدمت‌رسانی باشیم.

زارعیان ادامه داد: بحث دیگر موضوع CRM یا امکاناتی که مشتریان بتوانند خریداری کنند. ما طرح یکپارچه ‌سازی شبکه CRM به مخابرات را آغاز کردیم. به جای اینکه در 31 استان 31 CRM داشته باشیم، در  13 استان متمرکز شده و تا پایان سال در یک استان متمرکز خواهند شد.

معاون شرکت مخابرات ایران ارتباطات با اشاره به ارتباط با مشتریان به عنوان دیگر الزام توسعه اینترنت پرسرعت گفت:  این کار به موازات تمرکز CRM آغاز شده و ما تمرکز درگاه خروج را نیز فراهم و پرتال مخابرات تجاری را راه‌اندازی کردیم. در خصوص خدمات الکترونیکی مخابراتی حذف کاغذ را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: اقدام دیگر مدیریت متمرکز خدمات پس از فروش است. با کمک مشاوران داخلی و خارجی به دو سناریو رسیدیم. یک اینکه دو مرکز پشتیبانی در دو شهر و 30 مرکز بک افیس داشته باشیم. سناریوی دیگر اینکه پنج مرکز در پنج لوکیشین و 30 بک آفیس داشته باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید