Performancing Metrics

چرخش خریداران آسیایی به سوی نفت آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 400804
تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 - 19:38
آسیا با تقاضای خریداران این منطقه برای خرید نفت ارزان، واردات از آمریکا را در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق آمار و منابع کشتیرانی، حداقل ۱۱ نفتکش حامل نفت خام آمریکا در نوامبر به آسیا می‌رسند و ۱۲ نفتکش دیگر نیز اواخر اکتبر و نوامبر به مقصد آسیا بارگیری می‌کنند.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بزرگترین اختلاف قیمت چند سال اخیر را نسبت به برنت پیدا کرده است.

به گفته یک معامله‌گر چینی که ۴ میلیون بشکه نفت ترش آمریکا را برای تحویل در دسامبر خریداری کرده است، در فاصله نوامبر تا ژانویه حجم بسیار بزرگی از نفت آمریکا به مقصد آسیا ارسال می‌شود.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت، صادرات نفت خام آمریکا را تا اواخر سپتامبر به رکورد ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز رساند.

به گفته مارکو دوناند، مدیرعامل شرکت بازرگانی مرکوریا، صادرات در دو تا سه هفته آینده ممکن است به ۲.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

عامل دیگری که به رشد صادرات نفت آمریکا کمک کرده، تلاش برخی از دولت‌های آسیایی برای متنوع کردن منابع عرضه و کاهش مازاد تجاری با آمریکا است. هند به چین، ژاپن و کره جنوبی پیوسته و برای نخستین بار در اکتبر نفت آمریکا را وارد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین قیمت بالای برخی از گریدهای نفت خاورمیانه، خریداران آسیایی را به واردات نفت آمریکا ترغیب کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید