Performancing Metrics

مایکروسافت در تلاش حل مشکل امنیتی در ویندوز | اتاق خبر
کد خبر: 400888
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 11:18
بر اساس اعلامیه مایکروسافت، این شرکت در آخرین بروزرسانی سیستم عامل ویندوز، ضعف امنیتی WPA۲ را برطرف کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش ها و اخبار منتشر شده، نگرانی‌ها در خصوص وجود یک ضعف امنیتی و آسیب پذیری بالای ویندوز که موسوم به WPA۲ است، در چند روز گذشته به اوج خود رسیده است. اما طی اطلاعیه ای که توسط شرکت مایکروسافت منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که با ارایه نسخه بروزرسانی شده سیستم عامل ویندوز، این ضعف امنیتی موسوم به WPA۲ برطرف شده است. در واقع مایکروسافت با این اطلاعیه، موجب فروکش کردن نگرانی میلیون ها کاربر ویندوز شد.

اخبار منتشر شده‌ای که موجب این نگرانی‌ها شده بود، از وجود یک حفره یا ضعف امنیتی در WPA۲ و WPA خبر می داد که بدین وسیله مجرمان اینترنتی و هکرها قادر خواهند بود از طریق ترافیک اینترنت کاربران ویندوز، محتویات وب سایت ها را دستکاری کرده و یا اطلاعات آنها را به سرقت ببرند. در واقع می توان گفت این حملات جاسوسی و سایبری که به نام KRACK شناخته می‌شوند، هر گونه دستگاه متصل به اینترنت وای فای را می‌توانند هک کرده و تحت تاثیر قرار دهند.

پس از آن، مایکروسافت به سرعت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مشکل با به روز رسانی سیستم عامل ویندوز کاربران قابل حل است و کسانی که حالت بروزرسانی خودکار و اتوماتیک ویندوز شان فعال باشد، خطری آنها را تهدید نخواهد کرد. اما این شرکت تاکنون جزئیات بیشتری را در این خصوص منتشر نکرده است.

حدود یک هفته‌ پیش بود که شرکت مایکروسافت نسخه جدید به‌روزرسانی شده‌ای را برای ویندوز عرضه کرد که البته ظاهرا فایل مربوط به رفع این مشکل، در همان به‌روزرسانی وجود داشته است. در توضیحات مربوط به این به‌روزرسانی جدید، به نقص امنیتی مذکور اشاره‌ای نشده بود که البته چون تا آن زمان، وجود نقص امنیتی در پروتکل WPA۲ افشا نشده بود، این کار منطقی بنظر می رسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید