Performancing Metrics

سهم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت، معدن و تجارت در دولت‌های روحانی چقدر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 400914
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 18:37
از ابتدای دولت یازدهم تاکنون و به ویژه پس از برجام تا ابتدای مهر ماه سال جاری طرح‌های مختلفی در قالب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به تصویب رسیده و یا مدنظر قرار گرفته که بخش قابل توجهی از آن به صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از بخش‌های قابل توجه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه صنعت، معدن و تجارت است، بخش‌هایی که شاید قبل از برجام امید چندانی به رشد و پویایی آن‌ها با توجه به شرایطی که در دولت نهم و دهم تجربه کرده بودند وجود نداشت اما با موفق بودن روند مذاکرات خارجی ایران با کشورهای ۱+۵ مجددا بارقه‌های امید به منظور رونق آن‌ها شکل گرفت تا بتوان تولید کشور را به ویژه در حوزه صنعت و معدن توسعه بخشید.

حجم سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون

از ابتدای فعالیت دولت اول حسن روحانی (شهریور ماه ۱۳۹۲) تاکنون ۲۱۴ طرح با حجم سرمایه‌گذاری خارجی هشت میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته که ۹۴ طرح آن اجرا، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده و ۱۲۰ طرح دیگر در مرحله اجرایی قرار دارد.

پس از برجام تاکنون

باید خاطرنشان کرد که پس از برجام (۲۵ دی ماه ۱۳۹۴) و تا پایان نیمه اول مهرماه سال جاری ۱۲۰ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار مورد تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته که ۴۵ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ طرح دیگر در مرحله اجرایی قرار دارد.

دولت یازدهم

علاوه بر این در دولت یازدهم ۱۹۶ طرح با میزان سرمایه‌گذاری خارجی هفت میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که ۸۹ طرح آن به بهره‌برداری رسید و ۱۰۷ طرح دیگر نیز در دست اجراست.

از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون

از سوی دیگر از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۱۸ طرح با میزان سرمایه‌گذاری خارجی بیش از یک میلیارد دلار به تصویب رسید که پنج طرح آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۳ طرح آن در حال اجراست.

حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کلان اقتصادی کشور (۱۳۹۲ تاکنون)

گفتنی است تعداد کلیه طرح‌هایی که در بخش اقتصادی کشور طی بازه زمانی مذکور به تصویب رسیده ۳۴۶ طرح با میزان سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار بود که سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از آن معادل ۳۵ درصد برآورد شده بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید