Performancing Metrics

راه حل واگذاری سرخابی‌ها چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 400934
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 11:30
برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو راه وجود دارد، راه اول این است که مصوبه دولت اصلاح شود و دوم این که هیئت تطبیقِ قوانینِ مجلس، مصوبه دولت را رد کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در سال‌های گذشته با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند در نهایت سرخابی‌ها از لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی خارج شد، اما بسیاری معتقد هستند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارند نه فرهنگی.

در نتیجه تا به این لحظه به دلیل اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته و متعهد شدند در نتیجه واگذاری آنها امکان پذیر نیست، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

در نتیجه برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو راه وجود دارد، راه اول این است که مصوبه دولت اصلاح شود و دوم این که هیئت تطبیق قوانین مجلس مصوبه دولت را رد کند البته با توجه به اینکه از آن مصوبه زمان زیادی می‌گذرد راه حل دوم چندان عملی به نظر نمی رسد.

به تازگی رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر ورزش با یکدیگر ملاقاتی داشتند. مسعود سلطانی فر در این دیدار گفته که خصوصی سازی در ورزش برایش یک راهبرد مهم است و تلاش می کند با رفع موانع مدیریتی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی این اتفاق در ورزش ایران به سرعت رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان گفته که فعالیت بنگاه های اقتصادی در هر مکان قطعا باعث افزایش تولید ناخالص ملی و سرمایه های ملی است و به نظرم با کمک سازمان های مسئول مانند خصوصی سازی می توانیم با اصلاح ساختار بخش‌های دولتی ورزش، تمرکز زدایی نظام اداری و کنترل بیشتر به تسریع روند خصوصی سازی کمک بیشتری کنیم.

 انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید