Performancing Metrics

نگهداری مطلوب راهها به سالانه ۲۴میلیون تن آسفالت نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 401159
تاریخ انتشار: 2 آبان 1396 - 13:18
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه هزینه نگهداری رویه آسفالت۳۰کیلومتر جاده با هزینه احداث یک کیلومتر راه جدید برابری می کند،گفت:تخصیص منابع برای احداث راه جدید منطقی نیست.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، داوود کشاورزیان در نهمین همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه این همایش از معدود همایش های کاربردی است که به ارتقای بهره وری محصولات داخلی کمک می کند، گفت: وضعیت موجود راه های کشور بر اساس سامانه پی ام اس به گونه ای است که ۲۵ درصد از رویه راهها سالم است و ۲۵ درصد خرابی کامل دارد، ۵۰ درصد باقیمانده نیز خرابی متوسط و ضعیف دارند که می توان با حفاظت و بهسازی، عمر آن را افزایش داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر بخواهیم عملیات نگهداری راهها را به وجه مطلوب انجام دهیم باید سالانه ۲۴ میلیون تن آسفالت توزیع کنیم، اما به دلیل کمبود اعتبارات این کار نشدنی است، به همین دلیل سال گذشته ۱۰ میلیون تن آسفالت توزیع شد و امسال این میزان به ۸ میلیون تن می رسد که عمدتا بار آن روی دوش پیمانکاران است.

رئیس سازمان راهداری و  حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در شرایط تگنای اعتباری تخصیص بهینه نابع اهمیت دارد و اولویت با نگهداری راههای موجود است تا احداث راههای جدید ادامه داد: پولی که صرف احداث یک کیلومتر راه می شود می تواند برای نگهداری ۳۰ کیلومتر راه مصرف شود، بنابراین منطقی نیست برای احداث راه جدید هزینه کنیم، ولی برای نگهداری از راههای موجود منابعی نداشته باشیم.

کشاورزیان در خصوص اقدامات فنی سازمان راهداری اظهار داشت: اولین کار ما استقرار سامانه پی ام اس که در ۵۲ هزار کیلومتر راه شریانی اجرا شده است. امیدواریم به زودی برای راههای غیرشریانی کشور نیز این سامانه اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد بودن محصولات کارخانه های آسفالت برای سازمان راهداری تصریح کرد: برخی کارخانه های آسفالت که فاقد گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی هستند بر اساس سیاست های سازمان راهداری قرار است قرارداد با آنها امضا نشود.

به گفته کشاورزیان در حال حاضر از ۸۵۰ کارخانه آسفالت ۳۵ کارخانه گواهینامه فنی دارند و ۲۰۰ کارخانه دیگر در مرحله اخذ این گواهینامه هستند، بنابراین تنها با آن دسته از تولیدکنندگان آسفالت همکاری می کنیم که گواهی فنی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در تلاشیم حتی المقدور نیازهای خود را در خصوص بهسازی رویه آسفالت جاده ها از کارخانجات دارای گرید A تامین کنیم، به همین منظور از کارخانجاتی آسفالت سازی که از قیر امولوسیون استفاده می کنند آسفالت خریداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از تانکر دوجداره برای حمل قیر از محل تولید تا محل مصرف عملیاتی شده ادامه داد: سازمان راهداری این نوع تانکرها را در اختیار تولیدکنندگان قیر قرار می دهد تا کیفیت آسفالت ارتقا یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید