Performancing Metrics

تخفیف ۱۵درصدی ترک‌ها برای مسیر سبز در مراودات تجاری | اتاق خبر
کد خبر: 401475
تاریخ انتشار: 9 آبان 1396 - 12:28
وزیر اقتصاد اعلام کرد؛
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ترکیه در مسیر سبز تجاری خود به صادرکنندگان ایرانی، ۱۵ درصد تخفیف می‌دهد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود کرباسیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: رتبه ایران در فضای کسب و کار جهانی ده رتبه بهبود یافته است، اما به نظر می‌رسد که اتاق بازرگانی باید در این رابطه کمک کرده و از نظرات بخش خصوصی برای بهبود این فضا استفاده کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از اتاق بازرگانی درخواست می‌شود در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت حضور یابد؛ زیرا استفاده از نظر بخش خصوصی در تصمیم گیری ها کمک کننده است؛ این در حالی است که از آنجا که موضوع جلسات متفاوت است اتاق بازرگانی به تناسب موضوع نمایندگان خود را معرفی کند.

به گفته کرباسیان، در بهبود شاخص های اقتصادی مقاومت هایی از ناحیه حذف مجوزها و موازی کاری ها وجود دارد که باید با پیگیری و کمک یکدیگر این مشکل را رفع کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صادرکنندگان نمی‌توانند پول حاصل از کالاهای صادراتی خود از کشور روسیه را به ایران منتقل کنند، گفت: صادرکنندگان ایرانی کالاهایی را که ۱۰ دلار ارزش اقتصادی دارد را به دولت کشور روسیه ۲ دلار اعلام و اظهار می‌کنند؛ بنابراین این ۲ دلار رسما اجازه انتقال پول را دارد و ۸ دلار دیگر باید در بازار تبدیل شود.

کرباسیان گفت: ما به عنوان دولت ایران نمی توانیم به آن دولت بگوییم ما نمی خواهیم حق قانونی شما را بپردازیم.

وی اظهار داشت: در حالی که این کشور از حضور ما در بازارش استقبال کرده و مسیر سبزی هم برای مراودات تجاری با ۱۵ درصد تخفیف قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید