Performancing Metrics

شرایط تغییر اسامی مذهبی در شناسنامه اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 401955
تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 - 19:33
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره شرایط تغییر اسامی مذهبی در شناسنامه افراد، گفت: اسامی مذهبی تنها قابل تغییر به اسامی مذهبی دیگر و آن هم منوط بر غالب بودن فراوانی نام منتخب ثانویه است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی درباره شرایط تغییر نام مذهبی اظهار کرد: تغییر نام مذهبی به یک نام مذهبی دیگر امکان پذیر است و آن هم منوط بر این است که فراوانی نام منتخب ثانویه بیشتر از نام اولیه باشد. یعنی بایستی مشخص شود فراوانی کدام اسم غالب است و در صورتی که فراوانی اسم منتخب ثانویه بیشتر از اسم اولی باشد امکان تغییر نام وجود خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که اسامی غیر مذهبی و غیرمتعارف دارند، می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال درخواست خود را اعلام و نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند.

مدتی است که امکان تغییر نام در ثبت احوال امکان پذیر شده است و دیوان عدالت نیز در هفته‌های گذشته صحت آن را تأیید کرده است. یعنی افراد واجد شرایط با مراجعه به ثبت احوال می‌توانند مراحل تغییر نام را طی کنند و دیگر نیازی به مراجعه به محاکم قضایی نیست.

همچنین افراد 18 سال به بالا و افراد کمتر از 18 سال که دارای حکم رشد باشند، پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از 18 سال وسرپرست قانونی ( قیم ، امین ، وصی ) برای افراد صغیر و محجور، با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به درخواست تغییر نام اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید