Performancing Metrics

مثبت بودن سایر کشورها رتبه کسب‌وکار ما را افت داده است! | اتاق خبر
کد خبر: 402267
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 12:32
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: با وجود آنکه نمره کسب و کارمان بهبود پیدا کرده اما به دلیل عملکرد بهتر سایر کشورها رتبه‌ کسب و کارمان افت کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گزارش تازه بانک جهانی از وضعیت محیط کسب‌وکار نشان می‌دهد که رتبه ایران با افت چهار پله‌ای از جایگاه ۱۲۰ به ۱۲۴ تنزل کرده است. این در حالی است که در گزارش این سازمان اقتصادی بین‌المللی، رتبه کسب‌وکاری ایران در سال ۲۰۱۶، ۱۱۷  بوده است در این رابطه محمدرضا نجفی منش گفت: در شاخص محیط کسب و کار یک رتبه و یک نمره وجود دارد. نمره ما در شاخص کسب و کار ۰.۲۶ رشد داشته است یعنی از ۵۶.۲۲ به ۵۶.۴۸ رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اما به دلیل اینکه بقیه کشورها بهتر کار کردند رتبه کسب و کار ما افت کرده است؛ یعنی با وجود اینکه نمره‌مان بالاتر رفته اما چون یک رقابت جهانی وجود دارد و در این رقابت بقیه کشورها بهتر عمل کردند رتبه مان پایین تر آمده است. ما ۳۰ نمره با رتبه اول دنیا یعنی نیوزلند فاصله داریم نمره نیوزلند حدود ۸۶ است و نمره ما حدود ۵۶ است. در فاصله این ۳۰ نمره، ۱۲۳ کشور قرار گرفتند اگر ما هر دو نمره ای که ارتقا پیدا کنیم پنج تا شش رتبه وضعیت‌مان بهبود پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی آمارها و شاخص‌های اقتصادی گفت: در شاخص "حل و فصل ورشکستگی" رتبه مان از ۱۵۶ به ۱۶۰ رسیده است یا در شاخص "دریافت اعتبار" رتبه ما از ۴۵ به ۵۰ رسیده است. همچنین در شاخص "پرداخت مالیات" رتبه مان از ۱۰۰ به ۱۵۰ آمده است با وجود اینکه نمره‌مان در این شاخص تغییری نکرده است. از سوی دیگر در شاخص " تجارت فرامرزی" نمره‌مان تغییری نکرده ولی رتبه‌مان از ۱۷۰ به ۱۶۶ رسیده است.

نجفی منش اضافه کرد:‌ این رتبه‌ها از طرفی به این بستگی دارد که عملکردمان چگونه است و از طرفی هم به این برمی‌گردد که عملکرد سایر کشورها چگونه است. کمترین نمرات‌مان مربوط به شاخص‌های حل و فصل ورشکستگی، اجرای قراردادها، ‌تجارت فرامرزی، پرداخت مالیات و دریافت اعتبار می‌شود.

وی افزود: همچنین در زمینه ثبت مالکیت رتبه ۶۴ هستیم که جای بهبود دارد و در شاخص مجوز ساخت رتبه‌مان ۲۵ است که رتبه نسبتا خوبی است و در شروع کسب و کار رتبه‌مان ۸۵ است. به طور کلی اگر بخواهیم رتبه کسب وکارمان را بهبود ببخشیم باید وضعیت این شاخص‌ها را بهتر کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید