Performancing Metrics

درآمدهای گمرکی ۳ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 402380
تاریخ انتشار: 28 آبان 1396 - 17:12
با هوشمندسازی تشریفات گمرکی؛
گمرک ایران، از افزایش سه برابری درآمدهای گمرکی با اجرای سامانه جامع گمرکی خبر داد و اعلام کرد: امکان جعل اسناد با ارتقای سامانه های الکترونیکی در گمرک هوشمند، وجود ندارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، با هوشمندسازی تمامی مراحل انجام تشریفات گمرکی از ابتدای سال جاری، تطبیق اطلاعات بارنامه، ثبت سفارش و تمامی اسناد و مدارک ترخیص با اظهار صاحب کالا، به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام می شود و امکان جعل اسناد وجود ندارد.

بنابراین گزارش؛ با همکاری و مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی از اواخر سال گذشته، تبادل اطلاعات میان گمرک و بندر به صورت الکترونیکی انجام و تمامی عملیات با اتصال سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به بندر به صورت الکترونیکی ثبت می شود.

هم اکنون بارگذاری اسناد به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی انجام می شود و با هوشمندسازی تمامی مراحل ورود و تطبیق اطلاعات با بارنامه الکترونیک، مانیفست الکترونیک، فاکتور الکترونیک، عدل بندی الکترونیک، اظهار الکترونیک، گواهی مبدا، قبض انبار الکترونیک و مجوزهای الکترونیکی سازمان های همکار گمرک، امکان بارگذاری اسناد مجعول وجود ندارد و در صورت هرگونه مغایرت سامانه جامع گمرکی به صورت خودکار  از ادامه مراحل انجام تشریفات گمرکی جلوگیری می کند.

با ارتقای سامانه جامع گمرکی از ابتدای سال جاری کنترل های گمرکی به صورت سیستمی انجام و تطبیق اطلاعات در تمامی مراحل ترخیص کاملا الکترونیکی و هوشمند صورت می پذیرد که این مهم، دستاورد بزرگی در گمرک الکترونیک به شمار می رود.

گمرک ایران با الکترونیکی کردن تمامی رویه های گمرکی موفق شد درآمدهای خود را نسبت به زمان قبل از پیاده سازی سامانه جامع گمرکی به سه برابر افزایش دهد و سال گذشته با کسب ۳۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال مجموع درآمدهای وصولی بهترین رکورد را در کسب درآمدها کسب نماید و این در حالی است که واردات کالا به کشور در سال گذشته نسبت به مدت زمانی قبل از پیاده سازی سامانه جامع گمرکی کاهش داشت.

همچنین مجموع درآمدهای گمرکی در شش ماهه سالجاری به ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد نشان می دهد و عمده ترین دلیل آن هم گمرک الکترونیک بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید