Performancing Metrics

درآمدهای گمرکی ۳ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 402438
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 17:46
مجموع درآمدهای گمرکی در شش ماهه نخست سال جاری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گمرک ایران از افزایش سه برابری درآمدهای گمرکی با اجرای سامانه جامع گمرکی خبر داد و اعلام کرد که امکان جعل اسناد با ارتقای سامانه‌های الکترونیکی در گمرک هوشمند وجود ندارد.

گمرک ایران در سال‌های اخیر تحولاتی را در نظام گمرکی ایجاد کرده که مهم‌ترین آن‌ها پروژه گمرک الکترونیک است و گمرک در این مدت مدعی شده که اجرای این پروژه تاثیرات بسیار مثبتی را بر نظام گمرکی ایران گذاشته است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در راستای اجرای طرح گمرک الکترونیک و سامانه جامع گمرکی افتاد، افزایش درآمدهای گمرکی با وجود کاهش حجم واردات در سال‌های اخیر بود و گمرک ایران در طول این سال‌ها خبر از افزایش درآمدهای گمرکی به میزان چشم‌گیری داده است.

گمرک ایران با الکترونیکی‌کردن تمامی رویه‌های گمرکی موفق شد درآمدهای خود را نسبت به زمان قبل از پیاده‌سازی سامانه جامع گمرکی به سه برابر افزایش دهد و در سال گذشته با کسب ۳۳۰ هزار میلیارد ریال مجموع درآمدهای وصولی بهترین رکورد را در کسب درآمدها کسب کند و این در حالی است که واردات کالا به کشور در سال گذشته نسبت به مدت زمانی قبل از پیاده‌سازی سامانه جامع گمرکی کاهش داشت.

بر اساس اعلام گمرک ایران، با هوشمندسازی تمامی مراحل انجام تشریفات گمرکی از ابتدای سال جاری تطبیق اطلاعات بارنامه، ثبت‌سفارش و تمامی اسناد و مدارک ترخیص با اظهار صاحب کالا به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام می‌شود و امکان جعل اسناد وجود ندارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید