Performancing Metrics

انتقاد تند وزیر راه از نرسیدن منابع اعتباری | اتاق خبر
کد خبر: 402443
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 19:04
وزیر راه و شهرسازی که امروز برای ارائه برخی گزارش‌ها به یکی از فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی رفته بود، با گلایه از نبود اعتبارات لازم برای پیگیری پروژه‌های عمرانی، از اجرایی نشدن برخی قوانین حمایتی از صنعت حمل و نقل خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در سال ۹۳ رئیس جمهوری پس از تصویب مجلس شورای اسلامی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه ماده ۷۰ قانون به حمایت از بخش حمل و نقل اختصاص داشت.

در این ماده آمده است که به منظور نگهداری راه‌های کشور و تلاش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون‌شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای ۲۰ درصد قیمت گازوئیل به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت شود.

این قانون که در جلسه ۳۰ فروردین امسال مجلس شورای اسلامی بار دیگر به تصویب نمایندگان مجلس رسید، می‌تواند به محض اجرایی شدن بخشی از گره‌های مالی وزارت راه و شهرسازی را برطرف کند. با وجود تاکید فراوانی که در حمایت از حمل و نقل ریلی و حفظ جاده‌های اصلی کشور شده، به نظر می‌رسد هنوز این قانون به مرحله اجرا درنیامده است.

آخوندی در گزارش امروز خود به نمایندگان مجلس گفته که وزارت راه و شهرسازی تاکنون از محل اجرای این قانون حتی یک ریال نیز درآمد نداشته و این وزارتخانه از محل اجرای آن هیچ آورده مالی دریافت نکرده است.

هر چند باید دید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان نهادی که وظیفه اجرای آن به عهده این شرکت گذاشته شده، چه پاسخی در این زمینه خواهد داد اما به نظر می‌رسد مشکلات وزارت راه و شهرسازی در تامین منابع مالی مورد نیاز می‌تواند با اجرای این قوانین حمایتی به شکلی قابل توجه کاهش پیدا کند و در این شرایط اختصاص حدود ۲۰ درصد از درآمد گازوئیل این کشور به این بخش قطعا چاره‌ساز خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید