Performancing Metrics

ترازوی تجات ایران و سنگاپور به واردات می‌چربد | اتاق خبر
کد خبر: 402449
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 20:37
روابط تجاری ایران و سنگاپور که از پیشینه طولانی برخوردار است به تازگی وارد فصل جدیدی شده و دو کشور به دنبال افزایش مبادلات تجاری با یکدیگر هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در زمینه تبادلات تجاری ایران و سنگاپور آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته، ایران ۵۳ میلیون دلار به سنگاپور صادرات داشته است و ۳۸۰ میلیون دلار از این کشور واردات داشته است.

مهمترین اقلام صادراتی ایران به سنگاپور شامل پروپان، پسته و مغز پسته، انواع روغن‌ها، فرش و کفپوش ماشینی، قیر، روغن پایه معدنی، خرما، کشمش و انجیر می‌شود.

همچنین مهمترین اقلام وارداتی ایران از سنگاپور شامل روغن پالم، روغن خام سویا، روغن دانه آفتاب گردان، ذرت دامی، قند و شکر، کمپرسورهای برودتی کولر خودروهای سواری، ماشین آلات کندن زمین یا چاه کندن و وسایل مکانیکی، مصنوعات از چدن، آهن و فولاد می‌شود.

گفتنی است که رابطه ایران و سنگاپور پیشینه طولانی دارد که در سالیان اخیر روابط تجاری و حجم مبادلات با سنگاپور به دلیل مسائل مربوط به تحریم کاهش یافت اما در حال حاضر با فضای جدید ایجاد شده روابط دو کشور نسبت با گذشته تغییر کرده است و به سمت توسعه روابط حرکت کرده است.

از سوی دیگر در راستای توسعه روابط هیات فعالان اقتصادی سنگاپور از شنبه (چهارم آذر) تا چهارشنبه (هشتم آذر) با هدف توسعه روابط بازرگانی و همکاری‌های اقتصـادی بین بخش‌های خصـوصی ایران و سنگاپور و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به ایران سفر می‌کنند.

در این راستا همایش تجاری دو کشور یکشنبه پنجم آذر در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد و در حاشیه برگزاری این همایش فعالان اقتصادی دوکشور با یکدیگر مذاکرات رو در رو خواهند داشت.

طبق اعلام اتاق بازرگانی، در هیات سنگاپوری نمایندگانی از شرکت‌های کامپوزیت آلومینیومی، فولادی، تیتانیوم، رنگ، مشاوره تجاری و حقوقی و مالیاتی، مشاوره در خصوص ریسک تجارت و تحلیل بازار، لوازم و مبلمان هتل‌ها، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی در صنعت پتروشیمی، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک، سرمایه‌گذاری در زمینه معادن، مواد غذایی کاکائو، قهوه، گردو و برنج و همچنین پنبه، حمل‌ونقل دریایی، سیگار، محصولات پلاستیکی، قراضه فلزات، منسوجات، روغن نخل و دانه‌های روغنی، محصولات کشاورزی، کود شیمیایی و ماشین‌آلات تولید آرد و شکر حضور دارند و با همتایان ایرانی خود به مذاکره برای برقراری همکاری‌های بیشتر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید