Performancing Metrics

قیمت نان از فردا افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 402473
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 16:13
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: طبق تصویب این ستاد قیمت نان از فردا (یکم آذر) افزایش می‌یابد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن بهرامی ارض اقدس امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره اینکه افزایش قیمت نان قرار بود از اول آذر امسال اجرا شود اما مورد انتقاد مجلس قرار گرفته است، گفت: قیمت نان طبق برنامه از فردا (اول آذر) نهایتا تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ثبات قیمت آرد افزود: قیمت آرد برای نانوایی‌های سنتی ۶۶۰ تومان سابق خواهد بود و برای نانوایی‌های صنعتی ۹۰۰ تومان است و افزایش قیمت نان تاثیری در قیمت آرد ندارد.

به گفته بهرامی ارض‌اقدس، یکسان سازی نرخ آرد در مرحله بعد با تصویب طرح جامع آرد و نان اجرا می‌شود که اکنون در حال بررسی است و باید در دولت تصویب شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه ۲.۳ درصد از هزینه سبد خانوار در کشور مربوط به نان است در حالیکه سهم گوشت در سبد خانوار ۲۳ درصد است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن سهم این دو محصول در سبد خانوار می‌توان در نظر گرفت که افزایش یک درصدی هر یک چقدر در نهایت باعث افزایش هزینه‌ها در سبد خانوار می‌شود. البته باید توجه داشت که سهم نان در سبد خانوار در میان قشرهای مختلف، متفاوت است.

وی معتقد است که دولت می‌تواند با برنامه اصلاح یارانه‌های نقدی، پرداختی در دهک‌های پایین جامعه را تقویت کند و از محل آزادسازی می‌توان پرداخت‌های جبرانی برای قشر مورد نظر داشت.

بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه قیمت‌های فعلی نان مربوط به سه سال پیش است، گفت: نرخ‌های جدید که از فردا قرار است اعمال شود را نمی‌دانم اما نهایتا باید ۱۵ درصد به قیمت‌های فعلی اضافه شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار یادآور شد: در حال حاضر برخی افراد نان را به قیمت بالا می‌خرند؛ به طوری که نرخ مصوب نان سنگک ۸۲۰ تومان است اما با افزوده شدن کنجد کمتر از ۱۵۰۰ تومان خریداری نمی‌شود و قیمت نان بربری با وجود آنکه ۵۵۰ تومان است در شهری مانند تهران کمتر از ۱۰۰۰ تومان فروخته نمی شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید