Performancing Metrics

اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو هنوز در دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 402475
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 16:45
شریعتمداری:
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخریب 17 واحد صنعتی بزرگ در کرمانشاه در پی زلزله اخیر خبر داد و همچنین اعلام کرد که اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو همچنان در هیات دولت است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران که امروز(سه شنبه) در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز بپرسند مشکل صنعت و معدن چیست، در یک نگاه ممکن است پاسخ دهند مشکل بازار است. اما باید بدانیم که یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی چه در بخش عرضه و چه در بخش تولید مقوله کیفیت است و به طور حتم تسخیر بازارهای بین‌المللی نیازمند این است که کیفیت محصولات تولیدی و عرضه شده خود را بالا ببریم، چراکه درغیر این صورت نمی‌توان در بازارهای بین‌المللی سهم داشت.

وی افزود: علاوه بر این باید نوسازی صنعت و معدن مورد توجه قرار گیرد. چنانکه در دهه‌های اخیر به ویژه چند سال گذشته بنابر جایگزینی واردات به منظور جلوگیری از خروج ارز بوده است، باید 85 هزار واحد صنعتی که در ایران فعالیت می‌کنند مقوله صادرات‌گرا بودن را مدنظر قرار دهند.

17 واحد صنعتی بزرگ در کرمانشاه خراب شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد خسارت واحدهای صنعتی براثر زلزله پیش آمده در کرمانشاه نیز خاطر نشان کرد: در بحث زلزله باید به کیفیت ساخت توجه کنیم. باتوجه به اینکه کشور ما روی گسل قرار گرفته به طور حتم باید به استانداردهای ساخت توجه بیشتری داشته باشیم. در مجموع 64 واحد صنعتی بزرگ در کرمانشاه وجود داشته که 17 واحد به طور 100 درصدی تخریب شده و مابقی واحدها بین 20 تا 80 درصد خسارت دیده‌اند.

شریعتمداری اظهار کرد:  صورت‌برداری و روش‌های بازگشت در مورد این واحدها کارشناسی شده و امیدواریم حیات در اسرع وقت به آنها بازگردد. دولت در این رابطه مصوباتی خواهد داشت؛ هرچند ما کارمان را برای بازسازی واحدهای صنعتی پیش از این مصوبات آغاز خواهیم کرد و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت واحدهای صنعتی استانی را به حالت قبل برگردانیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید