Performancing Metrics

عسگراولادی : هروقت اراده کنم سیف رامی بینم | اتاق خبر
کد خبر: 402516
تاریخ انتشار: 1 آذر 1396 - 11:41
حرفهای خواندنی بازرگان بزرگ ایران درباره گلایه از سیف درحضور روحانی
اسدالله عسگر اولادی به قول خودش 67 سال است در تهران کاسب است و هنوزو در حالی که می گوید درهامبورگ آلمان انبار دارد ؛ خانه دارد و دفتر کاردارد خود را کاسب جزء می داند ،همیشه بی پروا حرف می زند و از اینکه حرفهایش کسی یا مقامی را رنج دهد هراس ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ساعت24- این بازرگان نامدار ایرانی که به لحاظ سیاسی گفته می شود از نزدیکان حزب موتلفه اسلامی است - یکی از احزاب به شدت مذهبی است - و البته خودش یادآوری می کند 50 سال است عضو اتاق مشترک ایران و روسیه است و با افتخار می گوید که از ولادیمیر پوتین نشان لیاقت و وفاداری و سخت کوشی در گسترش تجارت گرفته است، روز سه شنبه 30 آبان در هتل همای تهران در جمع شماری از اعضای اتاق بازرگانی ایران و آلمان صحبت می کرد حرفهایش مثل همیشه طعن دار بودو این بار هم ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی را نشانه گرفت. وی با اصرار براینکه سیف را سالهای طولانی است که می شناسد و او یک متخصص امورمالی  است گفت : سالهای طولانی به دلیل اینکه با سیف در یک نهاد مربوط به مسایل بین المللی عضومشترک بودیم نشست های مستمر داشتیم و از همانجا با اوآشنا شده ام.

خطاب به بازرگانان و با تاکید براینکه من حرفهایم برای مدیران خوشایند نیست تصریح کرد: بااینکه سیف آدم خوبی است اما سیاست های ارزی را در 4 سال اخیر متزلزل کرده است و نمی تواند داستان تک نرخی کردن ارز را به سرانجام برساند. سیف  چندسال است وعده می دهد که در فلان تاریخ ارز تک نرخی می شود اما هرگز نتوانسته است به وعده هایش عمل کند. رییس بانک مرکزی باید حرفش جوری باشد که اعتمادها به بانک مرکزی افزایش یابد و روش آقای سیف اعتماد  رابیشتر نمی کند. عسگر اولادی با تاکید براین نکته که دولتها به بازرگانان نیاز دارند و آنها باید دنبال ما باشند و با بیان این نکته که دولتهای گوناگون می آیند و می روند اما ما بازرگانان هستیم که صاحب کشور هستیم گفت :به دلیل دوستی که با آقای سیف دارم هروقت بخواهم وی را می بینم اما به تازگی به اوگفتم میخواهم به دلیل سیاستهای شما از تهران بروم وبروم در یک گوشه کار دیگری انجام دهم. من این حرف را در حضوررییس جمهور به سیف گفتم تا رییس دولت نیز بداند سیاستهای ارزی نادرست است.  

این بازرگان نامدار ایرانی به بازرگانان و صنعتگران حاضر در همایش تعامل و پیشرفت که برای بررسی و توضیح اعضای این گروه درباره برنامه هایشان در اتاق ایران و آلمان  تشکیل شده بود گفت : راهکار اصلی برای اینکه کارها به سامان برسد و مدیران دولتی به راه بیایند این است که همه ما انتقادها را بیان کنیم و از این کار خسته نشویم. قلم بر دارید و هرروز و هرزمان گرفتاریهای تجارت را بنویسد تا به گوش مدیران برسد. بازرگانان نباید از بی مهری هایی که بر آنها تحمیل می شود هراس داشته باشند و ناامید باشند. اگر امروز احساس کردید برشما بی مهری روا داشته اند فردا نیم ساعت زودتر به محل کارتان بروید و ببینید چرا به شما بی مهری شده است و برای این مشکل چاره پیدا کنید. عسگراولادی خبردادبه جای رییس جمهوری قرار است معاون اول وی آقای جهانگیری در یک اجلاس که روسیه هم در آنجا حضوردارد برود و من در نشست با آقای ویسه معاون آقای جهانگیری یادآورشدم چند بازرگان یا رییس اتاق باید آقای جهانگیری را همراهی کنند و این معنای احترام به بخش خصوصی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید