Performancing Metrics

قیمت جدید انواع نان اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 402526
تاریخ انتشار: 1 آذر 1396 - 14:51
برای فروش از امروز
قیمت انواع نان برای فروش در نانوایی‌های دولتی تهران اعلام شد. بر این اساس قیمت نان بربری از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان، نان تافتون سنتی از ۴۰۰ به ۴۶۰ تومان، قیمت نان سنگک از ۸۰۰ به ۹۲۰ تومان و نان لواش و تافتون گردان از ۲۱۰ به ۲۴۰ تومان افزایش یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، چندی پیش ستاد تنظیم بازار از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان خبر داده بود. بر این اساس قرار بود که از اول ماه آذر قیمت نان بدون تغییر در وزن فعلی چانه‌ها در سراسر کشور با ۱۵ درصد افزایش فروخته شود. همچنین قرار بود در استان‌ها قیمت انواع نان توسط استانداری و در تهران توسط اتاق اصناف اعلام شود که روز گذشته علی فاضلی - رییس اتاق اصناف -اعلام کرد که قیمت‌های جدید نان در تهران از هفته آینده به نانوایی‌ها ابلاغ می شود. اما با توجه به مصوبه و ابلاغیه ستاد تنظیم بازار قرار شد قیمت‌ها طبق توافق اولیه، از امروز (یکم آذر) در سراسر کشور اعمال شود.

در همین راستا اتاق اصناف با صدور بخشنامه‌ای ضمن اعلام وزن قانونی چانه‌های نان به نانوایی‌ها که بدون تغییر مانده، مجوز افزایش قیمت را داده است. بر اساس ابلاغیه رئیس اتاق اصناف از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۶ نرخ جدید نان با افزایش حداکثر ۱۵ درصد به قیمت فروش فعلی نان با اوزان مختلف به شرح جدول زیر اعمال خواهد شد.

وزن چانه‌ انواع نان بدون تغییر مانده و بدین شرح است:

وزن چانه خمیر نان بربری ۵۱۰ گرم
وزن چانه خمیر نان تافتون سنتی ۲۳۰ گرم
وزن چانه نان لواش تافتون گردان ۱۴۰ گرم
وزن چانه نان سنگک ۵۶۰ گرم

بدیهی است همراه با افزایش نرخ مصوب نان نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان و احترام به مطالبات مصرف‌کنندگان مورد انتظار است.

گفتنی است قیمت آرد برای نانوایی‌های سنتی همان ۶۶۰ تومان سابق خواهد بود و برای نانوایی‌های صنعتی ۹۰۰ تومان است و افزایش قیمت نان تاثیری در قیمت آرد ندارد، چراکه با قرار است برای جبران زیان انباشت کارخانه‌های آردسازی دولت پرداختی داشته باشد. بر این اساس به ازای هر تن آرد 70 هزار تومان ضرر محاسبه شده به آردسازان پرداخت می‌شود که قرار است این پرداخت به صورت نقدی در دستور کار قرار گیرد یا این‌که به جای آن گندم برای کارخانه آردسازی مربوطه تامین شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید