Performancing Metrics

رونق اقتصادی در روستاها با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 403087
تاریخ انتشار: 14 آذر 1396 - 20:35
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تاکید کرد
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تاکید کرد: اقتصاد باید در روستاها رونق یابد و تحقق این امر در گروی ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در مناطق روستایی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نازخند صبحی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته‌ای که امروز در روستاهای ایران مطرح است، این است که کشاورزی یا تولید محصولات در روستاها به دلایل مختلف مقرون به صرفه نیست، افزود: به عبارت دیگر، درآمد محصولات کشاورزی جواب‌گوی زندگی خانوارهای روستایی در کشور نیست.

وی تصریح کرد: پرداخت هزینه‌ حامل‌های انرژی (برق، آب، گاز و ...) استاندارد زندگی خانوارهای روستایی را افزایش داده است اما درآمد متناسب با این تغییر نیست، به همین دلیل است که خانواده‌های روستایی به سوی شهرها می‌آیند.

رئیس خانه کشاورز استان زنجان یادآور شد: یکی از راه‌هایی که روستاییان را از مهاجرت باز می‌دارد، این است که دولت متناسب با محصولات کشاورزی، بنگاه‌های اقتصادی در روستاها ایجاد کند تا محصولات روستاییان در یک فرآوری تبدیل به محصولات قابل مصرف با ارزش افزوده بیشتر در شهرها شود.

صبحی ادامه داد: با آمایشی از محصولات تولید شده در هر منطقه می‌توان صنایع تبدیلی مربوط به آن را در روستاها ایجاد کرد تا کشاورز مجبور به حمل محصولات خود به مراکز استان‌ها نشود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز خاطرنشان کرد: دولت به جای اینکه در حاشیه کلان‌شهرها هزینه زیرساخت اسکان مهاجران روستایی را بپردازد، باید بنگاه‌های اقتصادی را در روستاها ایجاد کند تا کشاورزان مجبور به مهاجرت نباشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید