Performancing Metrics

ثبت سومین کاهش هفتگی قیمت در بازارهای نفت | اتاق خبر
کد خبر: 403570
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 17:17
نفت‌خام آمریکا روز جمعه با افزایش و نفت برنت با کاهش بسته شد اما هر دو قیمت پایه کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژانویه با ۲۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، در ۵۷.۳۰ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۱ درصد ضرر ثبت کرد.

نفت برنت برای تحویل در فوریه با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۶۳.۲۳ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

هر دو قیمت پایه برای سومین هفته متوالی متحمل کاهش هفتگی شدند.

تایلر ریچی، یکی از دبیران برنامه "سون ریپورت" به مارکت واچ گفت: قیمت‌های نفت هفته پرنوسانی را داشتند و در حالیکه با تعطیلی خط لوله در دریای شمال انگلیس، در اوایل هفته گذشته روند صعودی پیدا کردند اما افزایش هفتگی بالاتر از حد انتظار تولید نفت آمریکا، باعث شد معاملات در پایان هفته در محدوده منفی قرار گیرند. عوامل تاثیرگذار در بازار نفت در حال حاضر مختلف هستند. از یک سو عوامل فنی مثبت مانده‌اند و از سوی دیگر، عوامل عرضه و تقاضا به دلیل رشد بی‌وقفه تولید آمریکا چندان دلگرم کننده نیستند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد تولید نفت این کشور در هفته منتهی به ۸ دسامبر، ۷۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای آمار این سازمان، رکورد هفتگی جدیدی به شمار می‌رود.

اما گروه صنعتی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش یافت و به ۷۴۷ حلقه رسید که کندی فعالیت حفاری را نشان می‌دهد. شمار دکل‌های حفاری نفت در هر یک از سه هفته پیش از آن افزایش داشت.

قیمت‌های برنت هفته گذشته به دلیل نگرانی‌ها پیرامون خط لوله دریای شمال فورتیز که اکنون به نظر می‌رسد حداقل یک ماه تعطیل خواهد بود، مورد حمایت قرار گرفتند.

به گفته تحلیلگران، تعطیلی این خط لوله می‌تواند بر وست تگزاس اینترمدیت که حدود ۶ دلار در هر بشکه ارزانتر از برنت است، تاثیر داشته باشد و آن را اقتصادی‌تر کند.

سرمایه‌گذاران همچنین گزارش روز پنجشنبه آژانس بین‌المللی انرژی را ارزیابی کردند که هشدار داد عرضه جهانی نفت با رشد فعالیت تولیدکنندگان شیل آمریکا به بالاترین میزان در یک سال گذشته صعود کرده است.

به گفته آدریان مورفی، تحلیلگر ارشد شرکت آواترید، کاهش تولید نفت از سوی اوپک به تولیدکنندگان شیل آمریکا فرصت داده تا خلا ایجاد شده از سوی آنها در بازار را پر کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید