Performancing Metrics

فروش بسته‌های قدیمی اینترنت مخابرات ممنوع شد | اتاق خبر
کد خبر: 403586
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 09:13
معاون مخابرات ایران درباره تعرفه‌های جدید مخابرات برای اینترنت ثابت گفت: فروش جدید شرکت مخابرات براساس تعرفه‌های جدید بوده و فروش بسته قدیمی ممنوع است.

 

هرکس قرارداد قبلی را داشته باشد، تا زمان سررسید قرارداد پابرجاست اما حداکثر قراردادها یک ساله است و اگر زمان قرارداد تمام شود، باید بسته جدید خریداری کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سمیع‌الـله صادقی -  معاون تجاری شرکت مخابرات ایران - با بیان اینکه تغییر ساختار تعرفه‌ها حرکتی رو به جلو است، اظهار کرد: همه جا تعرفه‌های موبایل حجمی و تعرفه‌های ثابت سرعتی هستند و این موضوعی است که در دنیا تجربه شده است. باید منتظر ماند تا مسائل مربوط به سرعت و کیفیت حل شود. ما هم سعی‌مان این است با سامانه‌های مکانیزمی که ایجاد کردیم به تغییر ساختاری که یک قدم رو به جلو است کمک کنیم.

وی درباره تلاش برای تولید محتوای داخلی نیز اظهار کرد: باید در تولید داخل کاری کنیم که حجم قابل توجهی از محتوای‌مان داخلی باشد و یا سایت‌های خارجی در کشور خودمان میزبانی شوند تا تمامی ترافیک را به خارج کشور نبریم. این قدم خوبی است و امیدواریم در آینده جا بیفتد و تضمین سرعت، کیفیت و تولید ترافیک داخلی هم به آن اضافه شود و به سمت یک استاندارد که سایر کشورها هم دارند جلو برویم.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران درباره بسته‌های ترکیبی مخابرات نیز توضیح داد: بسته‌های ترکیبی بدین نحو است که مردم تعدادی فیلم را یک‌جا خریداری کنند و ترافیکش ارزان یا رایگان باشد. شاید در آینده فیلمی که می‌فروشیم رایگان ارائه شود. در حالی که برای ترافیک خارج FUP (مصرف منصفانه) وجود دارد، می‌توان برای ترافیک داخل مخابرات و ترافیکی که میزبانی‌اش در داخل مخابرات انجام می‌شود، به جای ترافیک پول بسته گرفت.

صادقی با اشاره به برداشته شدن انحصار ارائه خطوط ONU و PCM از شرکت مخابرات اظهار کرد: مخابرات پیش از این هم برای واگذاری فیبر نوری در قسمت‌هایی که اپراتورها نمی‌توانستند اینترنت ارائه دهند اعلام آمادگی کرده، اما هیچ شرکتی کسی پیش‌قدم نشده بود. در حال حاضر قراردادهای عمده‌فروشی بیت استریم در جریان است و سرویس به صورت اشتراکی ارائه می‌شود. اپراتورها نیز می‌توانند با امضای قرارداد در هر منطقه این کار را شروع کنند.

وی با بیان اینکه خود اپراتورها فیبر نوری ندارند و به همین دلیل از امکانات مخابرات استفاده می‌کنند، افزود: پیش از این هم آمادگی مخابرات وجود داشت اما اکنون این فرآیند قانون‌مند شده است و چند شرکت اعلام آمادگی کردند و به زودی این کار انجام می‌شود؛ شرکت‌ها اینترنت را روی فیبر مخابرات ارائه می‌دهند و مخابرات نیز سهمی از این اشتراک برمی‌دارد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران درباره کاهش و افزایش درآمد این شرکت با واگذاری خطوط PCM و ONU توضیح داد: این موضوع یک کار تعاملی است و چون قرار است در درآمد اشتراک داشته باشیم، باید دید درآمد شرکت‌ها چطور پیش می‌رود. سهم ما با افزایش درآمد آنها بالا می‌رود و با کاهش درآمد آنها کم می‌شود.

صادقی با بیان اینکه اینترنت را می‌توان روی سیم و یا روی فیبر ارائه داد، گفت: انحصار برای ارائه فیبر تا خانه (FTTH) توسط شرکت مخابرات و ایرانیان‌نت همچنان وجود دارد اما شامل حجم عمده‌ای از مشترکان نمی‌شود. اما مخابرات می‌تواند در مناطقی که مشتری دارد فیبر واگذار کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید