Performancing Metrics

تخم‌مرغ دولتی هم ارزانی نیاورد | اتاق خبر
کد خبر: 403607
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 15:44
با وجود آغاز عرضه تخم مرغ ارزان قیمت در بازار و صدور مجوز وزارت کشاورزی با امضای حجتی برای واردات تخم ‌مرغ، قیمت این محصول متعادل نشده و گویا برنامه‌ای هم برای تنظیم بازار آن از طریق واردات وجود ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قیمت تخم‌مرغ طی ماه‌های گذشته روند افزایشی پیدا کرده بود تا جایی که همه رسانه‌ها و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز علت آن را از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی جویا شدند. کار به جایی رسید که وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود اعلام کرد: "عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ و نوسان آن در بازار بروز آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان در سال گذشته و کاهش تولید ناشی از کشتار گله‌های آلوده بوده است که در حال مدیریت آن هستند".

چهارشنبه هفته پیش رضا ترکاشوند - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار-در این باره گفته بود که از امروز تخم‌مرغ ارزان قیمت شیرینگ شده (بسته‌بندی مخصوص تخم‌مرغ) در بازار به قیمت شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود و به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و تا زمانی که بازار کنترل نشود، توزیع این محصول به قیمت اعلام شده ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: ابتدا قرار بود که تخم‌مرغ فله‌ای را به قیمت شانه‌ای ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار عرضه کنیم اما با توجه به این‌که تخم‌مرغ فله‌ای مشکلاتی از جمله سورت نشدن، نداشتن بسته‌بندی، آلوده بودن و شکسته بودن را دارد که می‌تواند عوارض داشته باشد، تصمیم گرفتیم این محصول را به صورت شیرینگ شده، کیفی و در بسته‌بندی‌های مشخص عرضه کنیم.

البته حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در این باره گفته بود که اگر توزیع و عرضه مستقیم تخم‌مرغ نتواند بازار آن را به نفع مصرف کنندگان و تولید کنندگان کنترل کند و به تعادل برساند، باید اقدام به واردات این محصول برای افزایش عرضه آن کنیم که از هم‌اکنون مجوز واردات تخم‌مرغ به اتحادیه مورد نظر داده شده و به محض نیاز بازار این محصول را از کشورهایی که مورد تایید سازمان دامپزشکی باشند وارد می‌کنیم.

اما با وجود توزیع تخم‌ مرغ به قیمت ارزان از هفته گذشته، هیچ تغییری در قیمت این محصول در بازار داخلی ایجاد نشده و مردم همچنان این محصول پروتئینی را به حدود دو برابر قیمت گذشته از بازار خریداری می‌کنند. این در حالی  است که یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجوز واردات تخم مرغ با امضای وزیر صادر شده و هر زمانی که در بازار احساس نیاز شود، اتحادیه مورد نظر باید نسبت به واردات این محصول اقدام کند.

علی‌رغم پیگیری ها کسی در این اتحادیه پاسخگو نبود که "چرا همچنان قیمت تخم مرغ بالاست و اقدامی برای ارزان شدن قیمت آن مانند واردات حتی به صورت محدود صورت نمی‌گیرد".

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید