Performancing Metrics

ادامه رشد فزاینده شاخص کل | اتاق خبر
کد خبر: 403614
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 17:32
در معاملات تالار شیشه ای رخ داد
بورس تهران امروز بار دیگر شاهد رشد فزاینده شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بود به طوری که در این روز، دماسنج بازار سرمایه برای چندمین روز پپاپی کانال شکنی کرد و توانست تا قله تاریخی ۹۵ هزار واحدی صعود کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه بورس تهران بار دیگر شاهد کانال‌شکنی شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بود به طوری که این شاخص بار دیگر با رشد ۹۹۴ واحد توانست از سقف کانال ۹۴ هزار واحدی را بشکند و از نیمه تراز ۹۵ هزار واحدی عبور کند. شاخص کل هم وزن نیز در این مدت با ۱۲ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۵ رسید.

شاخص آزاد شناور در طی معاملات امروز ۹۲۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۰۳ هزار و ۱۱۹ واحدی دست یافت. شاخص بازار اول و دوم نیز ۶۲۷ و ۲۵۳۵ واحد رشد کرد.

در معاملات امروز نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان به ترتیب ۳۰۰، ۱۶۲ و ۱۳۰ واحد به رشد دماسنج بازار کمک کردند. همچنین سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی، آسان پرداخت پرشین و توسعه معادن و فلزات هر یک ترتیب ۲۱، ۱۷ و ۱۵ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند دماسنج بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت تعداد زیادی از سهم‌ها افزایشی بود. البته این افزایش عمدتا کمتر از یک درصد بود. در گروه فرآورده‌های نفتی نیز از میان هشت نمادی که باز بودند پنج نماد شاهد رشد در قیمت پایانی و دو نماد شاهد کاهش قیمت بودند. اما در گروه محصولات شیمیایی علی‌رغم رشد تعدادی از نمادها اکثریت روند کاهشی را شاهد بودند.

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته در گروه فلزات اساسی  ۳۴۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۳ میلیارد تومان و فرآورده‌های نفتی ۶۵ میلیون سهم به ارزش ۳۲ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۳۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون سهم را تجربه کرد.

آیفکس امروز ۸.۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۶۴ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۴۵ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۴۵ هزار و ۹۵۳ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید