Performancing Metrics

به جای برخورد سلبی با اپلیکیشن‌ها دانش متخصصان فضای سایبری و مجازی ارتقا یابد | اتاق خبر
کد خبر: 405092
تاریخ انتشار: 28 دی 1396 - 09:53
ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات:
ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: فیلتر اپلیکیشن‌های امن، پر طرفدار و با ایمنی و خدمات کاربردی بالا راه مقابله با سوء استفاده چند کانال معارض نظام نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رامین نورقلی‌پور با تبیین چرایی بی‌تمایلی عمومی مردم به اپلیکیشن‌های ایرانی، گفت: در مواردی که پای مسایل امنیتی به میان می‌آید قطعا مسائل اقتصادی به حاشیه می‌رود و به همین دلیل است که پیام‌رسان تلگرام فیلتر می‌شود و به گرفتاری‌های اقتصادی که از این ناحیه گریبانگیر فعالان اقتصادی می‌شود، توجهی نمی‌شود. وقتی جامعه با چنین شرایطی مواجه می‌شود اعتماد چندانی به اپلیکیشن‌های داخلی پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم کردکوی در مجلس با اشاره به منطق  مسؤولان رده بالای امنیتی – سیاسی در فیلتر تلگرام گفت: این مسؤولان دلایل و بهانه‌های خود را در فیلتر تلگرام اعمال کردند در مقابل، میلیون‌ها کاربر پیام‌رسان تلگرام نیز دست روی دست نگذاشته و با کمک از آخرین فناوری‌ها فیلترینگ را دور می‌زنند چرا که کسب و کار جمع بسیار زیادی از آنان از طریق این پیام‌رسان رونق دارد و این چیزی نیست که بتوان به راحتی از خیر آن گذشت.

وی ادامه داد: رفتار مقامات مسؤول با فضای مجازی و اپلیکیشن‌های خارجی باید رفتار منطقی و پسندیده‌ای باشد. لابد این دوستان می‌دانند که نمی‌توانند برای همیشه اینترنت، فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها را فیلتر کنند. باید در مسیری قدم برداریم که استفاده از این فضا برای مردم‌مان ارزان‌تر، سهل‌تر، با کیفیت بهتر  و در دسترس‌تر باشد البته این به معنای چالش‌برانگیز نبودن این فضا نیست بلکه نحوه مواجه با چنین فضای منعطفی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گفته ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات، فضای مجازی و انعطاف‌پذیری بسیار زیاد آن و اهداف اقتصادی کاربران این فضا، چنان انگیزه‌ای در افراد به وجود می‌آورد که یا به سرعت اپلیکیشن‌های جدید را جایگزین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های فیلتر شده می‌کنند یا با دانلود فیلترشکن قدرتمند کسب و کار خود را از بن‌بست خارج می‌کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید