Performancing Metrics

قیمت طلا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 406679
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 - 12:33
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به دلیل بهبود ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا، کاهش یافت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۱.۲۰ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل یک درصد سقوط کرد و به ۱۳۴۲.۹۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۸۹.۳۹۷ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته به ۸۸.۲۵۳ واحد افت کرده بود که پایینترین حد از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

به گفته تحلیل‌گران، سرمایه گذاران منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ژانویه هستند تا روند افزایش نرخهای بهره این کشور را ارزیابی کنند.

نرخهای بهره بالاتر آمریکا، به جذابیت سرمایه گذاری در داراییهایی مانند طلا که سوددهی ندارند، لطمه می زند.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود دورنمای افزایش نرخهای بهره، سرمایه گذاران همچنان نگران رشد تورم در آمریکا هستند.

طلا هفته گذشته که نگرانیها نسبت به رشد فشارهای تورمی، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرده بود، ۲.۴ درصد صعود کرده بود که بزرگترین رشد هفتگی در بیش از پنج ماه گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۵۷ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۰۲۸.۶۵ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۰۰۱.۲۴ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید