Performancing Metrics

جزییات واگذاری سهام دولتی ۶ شرکت | اتاق خبر
کد خبر: 406820
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 - 15:14
قسمتی از سهام دولتی شرکت های ذوب آهن اصفهان، حمل و نقل خلیج فارس، آلومینیوم ایران، نورد و لوله اهواز و بیمه آسیا و بیمه البرز در نیمه اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از عرضه‌های سازمان خصوصی سازی در اسفند ماه سال جاری عرضه عمده سهام شرکت ذوب آهن اصفهان است.

۱۶.۶۷ درصد سهام این شرکت با قیمت پایه هر سهم ۷۵ تومان عرضه می شود تعداد کل سهام ثبت شده این شرکت بیش از ۳۳ میلیارد سهم است که بیش از ۵ میلیارد آن در ۱۵ اسفند ماه جاری در بازار دوم فرابورس ایران مورد معامله قرار می گیرد.

فروشنده این سهم سازمان خصوصی سازی به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد می باشد خریدار این سهم باید ۱۰ درصد از سهم را نقد و مابقی را طی اقساط مساوی ۶ ماهه در ۸ سال با نرخ ۱۳ درصد است.

همچنین در ۱۴ اسفند ماه، ۷۸.۳۷ درصد از سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به صورت عمده و با قیمت پایه هر سهم ۲۳۶۶ ریال در بازار دوم بورس تهران معامله خواهد شد. در مجموع ۲۷۳ میلیون و ۵۲۸ هزار سهم دولتی این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

علاوه بر این ها بخشی از سهم دولتی دو شرکت بیمه آسیا و بیمه البرز هر دو در بورس تهران واگذار خواهد شد. ۶۹۳بیش از هزار سهم از بیمه البرز به قیمت هر سهم قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از ۱۲۷۵ ریال کمتر نباشد در بازار اول بورس معامله می شود.

۴۳۳ میلیون از سهم بیمه آسیا نیز به قیمت پایه معادل با قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از ۱۹۲۰ریال کمتر نباشد واگذار خواهد شد. هر دو این شرکت در ۱۲ بهمن در بورس عرضه می شوند. همچنین آلومینیوم ایران و نورد و لوله اهواز از جمله شرکت های دیگری هستند که قسمتی از سهم دولتی آن در اسفند ماه توسط سازمان خصوصی سازی عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید