Performancing Metrics

کاسپین هت‌تریک کرد | اتاق خبر
کد خبر: 407731
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 - 16:06
با برکناری سومین مدیرعامل ‎
در کمتر از یک سال گذشته سه مدیرعامل موسسه پرحاشیه کاسپین برکنار شدند و از روز گذشته این موسسه مدیرعامل ندارد.

 

‎به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، موسسه کاسپین که در پایان سال ۱۳۹۴ یعنی حدود دو سال پیش مجوز رسمی فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کرد، مسئول این بود تا بتواند هشت تعاونی منحل شده دیگر را ساماندهی و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های آن را برعهده گیرد، اما ماجرا طبق روال پیش بینی شده پیش نرفت و به دلایل متفاوت کاسپین از نیمه دوم سال گذشته درگیر مسائل داخلی و بیرونی شد.

‎تجمعات سپرده‌گذاران و نارضایتی از روند تعیین وضعیت حساب‌های آنها در نهایت موجب برکناری مدیرعامل این موسسه شد. در اردیبهشت‌ماه سال جاری "زکریا متحمل " که مدیریت عامل موسسه کاسپین را برعهده داشت کنار گذاشته شد. بانک مرکزی یکی از دلایل اصلی به انحرافات کشیده شدن کاسپین و مسائلی که برای آن ایجاد شد را ناشی از کوتاهی هیات مدیره وقت موسسه که وی در راس آن قرار داشت اعلام کرد.

‎روال پیش رفت و کاسپین همچنان درگیر مشکلات ایجاد شده و نارضایتی سپرده‌گذاران بود تا این‌که در فاصله کمتر از سه ماه بار دیگر خبر برکناری مدیرعامل کاسپین منتشر شد. این بار "محمد جعفر افتخار"که جایگزین متحمل شده بود کنار رفت. دلیل مشخصی برای این برکناری اعلام نشد اما در هر صورت رفتار نامناسب افتخار با سپرده‌گذاران و اعلام نظرهایی که بیشتر موجب تشویش آنها شد به طور حتم در این برکناری بی‌اثر نبود. در آن زمان "علی نعیمی"که ریاست هیات مدیره کاسپین را برعهده داشت جایگزین افتخار و مدیرعامل این موسسه شد.

‎نعیمی در طول دوران مدیریت خود در کاسپین هیچ‌گاه مانند دو مدیرعامل قبلی نه در جمع رسانه‌ها حاضر شد و نه به طور مستقیم در رابطه با مسائل کاسپین و تعاونی‌های زیرمجموعه با رسانه‌ها و یا سپرده‌گذاران به بحث و گفت‌وگو ننشست، اما در هر صورت طولی نکشید که وی نیز برکنار شد؛ اما این بار هم مشخص نیست که دلایل برکناری نعیمی چیست؟ هرچند که شایعاتی متفاوت در مورد وی در بین رسانه‌ها و البته سپرده‌گذاران کاسپین وجود دارد.

‎فعلا کاسپین مدیرعامل ندارد و باید منتظر بود تا با نظر بانک مرکزی مدیرعامل جدید آن تعیین شود. در هر صورت جریان این موسسه به گونه ای است که حتی در انتخاب مدیرعامل نیز با مشکل مواجه است؛ چرا که هر سه نفری که در سال جاری از بین اعضای هیات مدیره کاسپین انتخاب شده‌اند به هر دلیلی نتوانستند جایگاه خود را حفظ کرده و مسئولیت اصلی را اجرا کنند و در نهایت کار به برکناری آنها کشیده شده است.

‎فرشتگان، حسنات اصفهان، الزهرای مشهد، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، امید جلین، بدر توس، پیوند مشهد هشت تعاونی هستند که در زیرمجموعه کاسپین قرار داشته و البته فرشتگان بزرگ‌ترین آنهاست که عمده مسائل ایجاد شده در کاسپین به دلیل شرایط خاص این تعاونی است. در یک سال گذشته با ورود بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط و اختصاص بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان در مرحله اجرا قرار گرفت و سایر موسسات نیز در ادامه تعیین وضعیت می‌شوند.

‎انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید