بسمه تعالی

همکاران گرانقدر و خستگی‎ناپذیر

فرارسیدن سال ۱۳۹۷ خورشیدی و نوروز پرشکوه باستانی را که سده‌های طولانیست با فراشدن بهار و شکفتن دوباره برگ و بوستان همراه است، به یکایک شما عزیزان و خانواده‌های صبور و گرامیتان تبریک می‌گویم.

بار دیگر از راه رسیدن بهار، با هزار نوید و ندا، ما را بر آن داشته تا به رسم دیرین زیست بشری، تفکر و تعقل را برای بهره‌مندی از  آنچه خداوند یکتا بر ما عرضه می‌دارد، سرمشق و سرلوحه خود قرار دهیم.

همکاران گرامی

صنعت نفت ایران در آستانه سالی تازه قرار دارد. به فضل الهی و به برکت دستان پرتوان همه شما- از زن و مرد- سال ۹۶ را با کوله‎باری تازه از تجربه و انباشت دانش پشت سر گذاشته‌ایم. در سالی که گذشت بار دیگر دولت تدبیر و امید زمام امور اجرایی کشور را با عزم و اراده بخش‌های وسیعی از مردمان عزیز ایران به دست گرفت و ما را مکلف ساخت تا مسیری را که در آغاز این دولت، برگزیده بودیم، در دولت دوازدهم نیز ادامه دهیم. کارهای فراوانی در چندسال گذشته در صنعت نفت ایران آغاز شده که در اینجا بنا ندارم به بازگویی آنها دست بزنم، اما همین قدر کافیست که همه‌ی ذینفعان صنعت نفت ایران -که بی‌گمان یکایک ملت بزرگ ایرانند- می‌دانند صنعت نفت ما از پس سال‎های تنگنا و تحریم، چندسالی است که دوباره در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد.

امروز در آستانه سال ۹۷ خورشیدی و بهاری خجسته که توامان است با چهل سالگی انقلاب پرشکوه اسلامی ایران، مفتخریم که بگوییم صنعت نفت ما در مجموعه وزارت نفت و تمامی شرکت‌های تابعه، گام‌های بزرگ و بی‌بدیلی در تمامی این اهداف برداشته است.

اینها همه، جز با همت و ایمان و ایده و عقیده شما همکاران بزرگ و بزرگوارم محقق نمی‌شد و از این‌رو، روا نیست به عنوان مدیران ارشد مجموعه صنعت نفت، در راستای تحقق شرایط بهتر برای شما نکوشیم.

از مجموعه اهداف ما، امروز دو هدف بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند؛ نخست توسعه صنعت نفت که خود مبنا و ریل توسعه ایران عزیز اسلامی است و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی دارد و جز با زدودن غبار افکار غلط در برخی نحله‌ها و جریان‌ها و نیز با بازنگری در برخی اندیشه‌ها میسر نیست و هدف دیگر، بهبود وضع معیشتی و رفاهی و زیستی کارکنان زحمتکش این صنعت، که بی‌گمان در صورت داشتن زندگی بهتر، بهره‌روی بیشتری را از خود نشان خواهند داد.

از خداوند منان می‌خواهم که در آستانه نوروز زیبا و مهرآفرین، به قلب‌های ما خلوص و ایمان، به چشم ما تیزبینی و موشکافی، به تن ما صحت و شادابی و به ذهن و جان ما تفکر و تدبر و تدبیر بیش از پیش عطا کند تا در مسیر مردم و خواست آنان گام‌هایی استوارتر برداریم.

همکاران عزیز

چشم مردم ایران به ماست؛ مردمی که رنج کشیده‌گان تاریخ‌اند اما همواره همچون کوه در برابر همه ناملایمات ایستاده‌اند. از خدای بزرگ برای همه شما و همه مردمان شریف ایران، عشق و شادمانی و سرفرازی آرزو می‌کنم.

در پایان بر خود لازم می‌دانم یادی کنم از همه عزیزانی که در سال ۹۶ در مسیر خدمت در صنعت نفت -از بخش خصوصی گرفته تا بخش دولتی-، جان عزیزشان را در مناطق عملیاتی و کارگاه‌ها -از پالایشگاه تهران تا فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید- از دست دادند؛ برای آنان علو درجات و برای خانواده‌های شریفشان صبر و تندرستی مسئلت نمایم و نیز یادی می‌کنم از همه آنان که بهار صنعت نفت ایران را با تلاش برای ملی کردن صنعت نفت در ۲۹ اسفند، رقم زدند تا بیگانگان بدانند، ایران و ثروت‌های خدادادش برای ایرانیان است؛ مردمانی که این مصرع از حکیم طوس همواره ورد زبانشان است؛

چو ایران نباشد، تن من مباد