Performancing Metrics

جزئیات مصوبه ۸ بندی درباره طرح جامع شهر جدید تیس | اتاق خبر
کد خبر: 408047
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 13:18
شورای‌عالی شهرسازی و معماری ابلاغ کرد؛
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار سیستان‌وبلوچستان و همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌جدید مصوبه ۸ بندی شورا را در رابطه با طرح جامع شهر جدید تیس، ابلاغ کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، متن مصوبه ۸ بندی شورا به امضای محمدسعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع طرح جامع شهر جدید تیس به محبی‌نیا استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان و مهندس طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌جدید به شرح زیر است:

شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۱۲.۱۴ ضمن استماع گزارش مشاور تهیه کننده طرح جامع شهر جدید تیس از نحوه اعمال اصلاحات مطروحه در مصوبه مورخ ۹۵.۴.۱۴، ضمن تصویب نهایی طرح، مقرر نمود اسناد و مدارک آن پس از اعمال شروط زیر توسط دبیر شورای‌عالی ابلاغ شود.

۱. با عنایت به ابهام مطرح شده در خصوص حریم سونامی (عرض اراضی متاثر از سونامی احتمالی)، نظر مراجع قانونی مرتبط در این خصوص اخذ و از هرگونه بارگذاری در حریم اعلام شده پرهیز شود. تبعا در این بخش فعالیت مجاز، تفرج و گردشگری گسترده و باز مجاز خواهد بود.

۲. با عنایت به تداخل محدوده شهر جدید با مرز تقسیمات شهرستان‌های کنارک و چابهار، نظر رسمی وزارت کشور در این خصوص اخذ و ملاک‌عمل قرار گیرد.

۳. حریم قانونی دریای عمان از محدوده شهر خارج و در حریم تثبیت شود.

۴. تمهیدات لازم جهت حفظ رژیم هیدرولوژی و آبراهه‌های تغذیه کننده جنگل‌های مانگرو در طرح اتخاذ شود.

۵. در مرحله اول کاربری مسکونی فقط در حدود ۹۰۰ هکتار در غرب شهر استقرار یابد و تا تکمیل ظرفیت جمعیت‌پذیری بخش مذکور تخصیص کاربری در سایر بخش‌ها صرفا مختص به خدمات شهری و فراشهری و گردشگری بزرگ‌مقیاس باشد.

۶. سند کاربری اراضی پیشنهادی و سند پهنه بندی حریم طرح جامع هماهنگ با مصوب «تدقیق سرانه‌ها و تعاریف مفاهیم و کاربری‌های شهری» و «نحوه تدوین سند پهنه بندی حریم» و با رعایت الزامات صدرالذکر اصلاح شود و پس از تایید اداره کل راه و شهرسازی و کنترل دبیرخانه شورای‌عالی توسط دبیر شورا، ابلاغ گردد.

۷. تامین آب از ابتدا باید بر اساس منابع آب دریا و روش آب شیرین‌کن استوار باشد.

۸. با تصویب طرح توسعه منطقه مکران و در صورت تاثیر بر طرح مصوب شهر جدید تیس، بازنگری لازم در اسناد طرح انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید