Performancing Metrics

پیام وزیر نیرو به مناسبت روز جهانی آب | اتاق خبر
کد خبر: 408088
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 - 19:06
وزیر نیرو در پیامی به مناسبت روز جهانی آب تأکید کرد: روز جهانی آب برای آن است که به اهمیت آب بیندیشیم و در گذشته خود به دیده انتقاد و انصاف بنگریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز "روز جهانی آب" است. رضا اردکانیان وزیر نیرو به مناسبت این روز، پیامی خطاب به مردم ایران داده که متن این پیام بدین شرح است.

"مردم عزیز ایران

بیست‌ودوم مارس مصادف با دوم فروردین هر سال، روز جهانی آب است. روزهای جهانی برای آن هستند که به یادمان آورند مسائلی وجود دارند که همه بشریت با آن‌ها دست به گریبان است و از دشواری این مسائل تنها وقتی کاسته می‌شود که همه انسان‌ها در قبال آن‌ها مسئولیت احساس کرده و متعهدانه عمل کنند. «روز جهانی آب» هم برای آن است که همه احساس کنیم آب مسأله است و همه در قبال آن مسئولیم.

ما در قبال کمّیت آب مسئولیم چرا که اگر مسئولانه عمل نکنیم، خلاقیت و توانمندی‌های خود را برای مدیریت مصرف و تقاضای آب به‌کار نگیریم و نوآورانه‌ترین ابزارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را برای مدیریت منابع آب به‌کار نگیریم، به سرعت با کمبود آزاردهنده آب مواجه خواهیم شد چنان‌که در برخی نقاط کشور با این معضل مواجه شده‌ایم. ما در قبال کیفیت آب نیز که تاکنون نسبت به آن کم‌توجه بوده‌ایم مسئول هستیم. ما تا به امروز منابع آب را با بسیاری از آلاینده‌های صنعتی، کشاورزی و پساب‌های خانگی آلوده‌ایم. ادامه این وضعیت امکان‌پذیر نیست.

روز جهانی آب برای آن است که به اهمیت آب بیندیشیم، در گذشته خود به دیده انتقاد و انصاف بنگریم، جراحاتی را که بر پیکره‌های پاک منابع آب این سرزمین وارد کرده‌ایم بشناسیم، از مسیرهای اشتباه احتراز کنیم، به اصلاح رفتارهای فردی و رویکردهای سیاستی خود همت گماریم و آینده‌ای مطلوب‌تر از امروز را، در سایه درست‌کرداری با آب بنا کنیم.

روز جهانی آب به ما یادآوری می‌کند که هر یک از ما در سرزمین خشک و نیمه‌خشک ایران عزیز، بیشتر از مردمان سرزمین‌هایی که آب‌های فراوان دارند، وظیفه داریم به حفظ و صیانت آب حساس باشیم.

ما باید به سوی آینده‌ای توسعه‌یافته‌تر و پایدارتر نظر داشته باشیم و شایسته است در این نگاه به آینده، منطق زندگی پایدار و توأم با احترام نهادن به آب گذشتگان‌مان را به‌کار بندیم. ما تنها با پایبندی به اصول پایداری و درمان بدمصرفی‌های خود قادر خواهیم بود با کم‌آبی سازگار شویم و سرزمینی را که نسل‌های آینده نزد ما به امانت نهاده‌اند، پایدار به ایشان تحویل دهیم.

آینده منابع آبی این سرزمین و تمدن کهن، بر مسئولیت‌پذیری فرد فرد ما استوار خواهد شد. بایستی در کنار یکدیگر درباره آب و شرایط امروز آن گفت‌وگو کنیم، وضعیت منابع و مصارف آب کشور را به درستی بشناسیم، مسئولیت‌های خود در قبال این شرائط را عالمانه تعریف کنیم و متعهدانه در جهت ساختن میهنی آباد، پایدار و سرزنده، با همه وجود عمل کنیم و به مسئولیت‌های‌مان پایبند باشیم. ما که در سرزمینی خشک و نیمه‌خشک زندگی می‌کنیم شایسته است هر روز سال را، روز جهانی آب بدانیم و باور داشته باشیم که اگر مسئولیت‌پذیر و متعهد به میهن باشیم، از همه دشواری‌ها به سلامت عبور خواهیم کرد و ایرانی خواهیم ساخت در خور شأن ایرانیان."

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید